Followers

Tuesday, September 9, 2008

Salah Siapa?

Jumaat lepas ketika aku dalam perjalanan menunaikan Solat Jumaat, betul-betul di satu persimpangan aku "dikejutkan" dengan tindakan seorang "kakak" yang membelok kereta keluar dari simpang tanpa memberi isyarat sedangkan ketika itu aku berada di jalan utama. Mujur aku sempat memperlahankan kenderaan. Hairannya, pemandu tersebut terus memandu tanpa rasa bersalah atau sekurang-kurangnya memberi isyarat maaf. Lantas teringat aku pada satu tajuk perbincangan berkaitan "pemandu wanita vs pemandu lelaki" yang dikelolakan oleh sebuah stesen radio yang sentiasa panas.


Mungkin "kakak" tadi kecemasan dan oleh kerana tiada apa-apa yang berlaku, aku terus membontoti kereta tersebut untuk meneruskan perjalanan ke masjid. Tiba-tiba aku terpandang satu pelekat yang dilekatkan pada cermin belakang keretanya yang bertulis Perlahan Sikit "Brader"!

Gambar hiasan (dipetik dari juliansi.blogspot.com)

DUN: Siapa yang bersalah? Tetiba je aku teringat lagu Kak Melah...

1 comments:

Julian Si said...

Glad you like this photo of "Perlahan Brader" :-)