Followers

Thursday, November 5, 2009

Maafkanlah...

Kesibukan menjadi-menjadi sejak kebelakangan ni...


Dek kerana sibuk dan penat...aku tidur awal malam tadi...sebaik menunaikan Isyak, aku dah tergolek sebelah Malihah...kononnya nak tidurkan dia...rupanya siap tidur sekali...

Jam 5 pagi aku dah terjaga...kelihatan pakaian sekolah anak-anak bergantungan gara-gara dikering menggunakan kipas...sebabnya hampir satu hari bekalan air terputus...Cik Ayang basuh pakaian 'yang penting2' menggunakan saki baki air yang disimpan...

Tak lama kemudian Cik Ayang keluar bilik untuk meneruskan kerja-kerja yang tergendala...dan ketika itu aku terperasan yang seterika dalam bilik berkeadaan panas...lantas aku bertanya kepada Cik Ayang...rupa-rupanya dia terlupa untuk menutup suis sebelum tidur...ada riak bersalah pada wajahnya...berapa jam tu?


Hati aku pun dah 'panas' gak...aku masuk ke dalam bilik seterika dan...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...aku baling seterika tu ke dinding...
.
.
.
.
oh tidak, tak pasal2 aku kena beli seterika baru...
aku ambil pakaian anak2 dan aku seterika satu persatu...kan Cik Ayang dah kata dia terlupa...dan aku percaya dia akan lebih berhati-hati lain kali...

Duhai jelita hatiku
Janganlah kau bersedih...maafkan lah...maafkanlah...
Usah kau sedih dan pilu
Lupakan yang telah berlalu....maafkanlah...maafkanlah...

DUN: Sekarang musim ujan weh...tak elok marah-marah...

36 comments:

ONE ZABA said...

musim hujan ni kalau gaduh-gaduh...peluk tubuh sendiri je la.

GPI SKSV said...

kalo ikut kan.. dah bnyk la 'bangkai' seterika kat rumah ni...

mujor teman ni idok le jenis suka membaling dinding... hehehe...

LiNda said...

ermm.... mesti bangun sebelum subuh kann.. waktu yang tepat . ekeke

maksud saya... baguslah awak tolong gosok kan baju ... sambil2 tuh lipat baju kannn..kannn...

semut api said...

YB,
gua ada stok seterika yang bole menjerit kalau lupa off...

nak jadi dealer pun bole...nak ke?

kuIna LadyInRed said...

hantar kedai dobi aja....

SITI JAMALIAH BINTI RAMLI said...

sabo dik sabo...
tu baru berapa orang aje rakyatnya.
Musim hujan ni memang dugaan bagi kita yg banyak rakyat dan byk kerje...
Bila kak tgk seterika antik tu kenangan mengusik jiwa baju baru terhangus olehnya....masa tu baru mula jadi gstt kat trolak utara.
Rajin2 tlg Cik ayang ye...dia penat jg. Jdilah suami 'Mithali.'

julietchun said...

sejuk hati cik ayang tgk ko tlg dia. :D

Zyma Saad said...

Aku suka la seterika antik tu.
Antik tuuuuuuuu
Aku suka sgt barang2 antik....
Aku tgh collect barang2 antik.
:)

xiiinam said...

Salam sibuk....
Salam panas...

Na Shari said...

Alhamdulillah...Ingatkan tadi memang DUN mengamuk. Maklumlah...Takut bil api melambung... :)

Ringan tulang DUN tolong Cik Ayang...Tak rugi ayah Cik Ayang terima lamaran DUN suatu ketika dahulu...

Nota nakal: Apa upah cik Ayang bagi lepas tolong iron baju anak2? :)

Che' Pit said...

hehehe suami mithali..

hmm mlm tadi pun penat sgt, baring kat sofa dgn laptop, tv on, tertido.. terjaga kul 6.00.. rupanya tak set alarm, baju tak gosok lagi..

apa lagi? bergolot2 le gosok baju n siap g keje..

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

Rugi...rugi...rugi...kena lak kat atas gunung tu...lagi rugiiiiiiii...

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Sayang kat seterika tu sbb jasanya dah lama...

ate...teman kan pencinta yg setia...hehehe!

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Tolong gosok baju tu orait lagi...tang lipat baju tu ada malasss skit arrr...ada petua tak nk bg rajin...

DUN Behrang 2020 said...

To semut api:

Menjerit terkejut ke jerit manja...kalo yg jerit manja tu nak le...nanti kita buat appointment k!

DUN Behrang 2020 said...

To KuIna:

Satu kawasan tak de air...dengan dobi tu pun tutup operasi sementara waktu...

DUN Behrang 2020 said...

To Kak CT:

Kenangan mengusik jiwa ye...ye la...dengan nk ngisi arangnya la...sempat gak la tgk kakak2 guna masa dulu...

Faham...org ppuan ni kerja lagi tak henti2 siang dan malam...cuma kita ni manusia biasa...insya Allah akan cuba perbaiki diri...

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Hati aku pun sejuk gak lepas tu....

DUN Behrang 2020 said...

To zyma:

Peminat barang antik ek...ko amik je la seterika dlm gambar tu...aku bagi...FOC!

DUN Behrang 2020 said...

To xiiinam:

Mmg arrr asal sibuk je...panas...asal panas je...sibukkk!

DUN Behrang 2020 said...

To Na:

Na pun maklumkan...hubungan suami isteri kena ada tolak ansur...mudah2an berpanjangan...

Upah tu...biarlah rahsiaaaaaa...hahahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To Che' Pit:

Aiii kerap sgt terlelap sampai x sempat gosok baju nih...elok sgt le cepat2 cari 'tukang gosok'...ngeh x 3!

ku tak sempurna said...

aiyooooookkkkk....

tak pasal2 dpt seterika baru... hihihi...
kayala tokey kilang seterika :D

DUN Behrang 2020 said...

To KTS:

Mana ada dapat seterika baru daaa...abang tak sekijam tu dik!

Rashid said...

wahh bikin suspen je. Ingatkan dah mengamuk. baling seterika tu. hehe. tapi rasa tak percaya kerana tau.. DUN kan suami yang penyayang.

Bertuah wf kerna punya suami yang baik sanggup gosok gosok..

DUN Behrang 2020 said...

To cgu Rashid:

Kena sedia untuk menggosok dan digosok...hehehehe!

Shifu67 said...

hahaha.... try la marah2 musim2 hujan ni... alamat sejuk keras la koo

tapi aku rasa, kes lupa tutup streka tu ada kena mengena dgn ko tido awal tu.... jadi jgn salahkan mem besar je.... huhuhu

DUN Behrang 2020 said...

To shifu67:

Dasat statement tu bro...tapi mungkin ada benarnya...huhuhu!

arsaili said...

salam bro..wahh bagusnya rajin gosok baju...tu benda paling tak suka kena gosok baju..ahaha

DUN Behrang 2020 said...

To arsaili:

Kena tengok musim gak...baru rajin atau tidak...hahahaha!

GPI SKSV said...

lama nye tanpa entry baru.. dah masuk worksyop ke...

Zyma Saad said...

Salam Dato Seri DUN....

Ko busy ekkkkk? Kali ni ko pegi ngintip siapa lak??

Banjir tak kat tempat ko??

Aku harap semuanya selamat la ekkk.
Take care.

:)

Framestone said...

xbaik lepaskan kemarahan cam tue...sabo la ek..masing2 pun wat kesalahan..

teman pun kekadang terlupe nk off iron gak...

mgu tue xde air coz ade air pecah kat Kg Padang

www.broframestone.com

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Kekangan masa yg tidak diduga...leh masuk woksyop tp lom leh jadi tukun lagi...

DUN Behrang 2020 said...

To zyma:

Melawat pun tak sempat daaa...lemas dalam kebanjiran tugas ujung2 tahun...

DUN Behrang 2020 said...

Ok le tu bro..lepaskan kemarahan dengan cara gosok baju...yg pasal baling seterika tu cuma rekaan semata-mata...