Followers

Friday, October 30, 2009

Tragedi Oktober...

Saki baki laporan...

Pastinya anda sudah mengetahui apa yang berlaku di Pusat Kokurikulum Daerah Kinta Selatan, Kuala Dipang tempohari...yang MUNGKIN anda tidak tahu...

1. Pada awal berita dikeluarkan, negara digemparkan dengan 22 orang murid hilang / dikhuatiri lemas...sedangkan yang sebenarnya 3 orang sahaja...ini adalah kerana sejurus selepas kejadian, terdapat ibu bapa yang membawa pulang anak-anak mereka tanpa mahu memberi kerjasama kepada pihak pengurusan untuk membuat 'semakan' bilangan murid yang terselamat...

2. Ada 'urusetia' yang 'dibelasah' pada malam kejadian oleh ahli keluarga murid-murid disebabkan emosi yang tidak terkawal...

3. Jurulatih terpaksa 'berkampung' di lokasi kejadian selagi ketiga-tiga mangsa tidak ditemui...dan alhamdulillah akhirnya doa mereka dan kita diterima...walaupun pengakhirannya tidak seperti yang kita harapkan...

4. Aktiviti ini bukannya anjuran pihak sekolah berkenaan...

Gambar murid-murid sedang meniti jambatan gantung sebelum kejadian...kredit kepada http://soyob.edublogs.org/

DUN: Masih terbayang suasana 'panas' di lokasi pada pagi selepas kejadian...

24 comments:

Che' Pit said...

salam..

bila dah jadi mcm ni, semua duk tuding jari kat org lain.. salah menyalahi, marah memarahi.. lumrah sebagai manusia.. tapi kdg2 kita terlupa untuk menerima nya sebagai takdir, ujian, ketentuan dari yang maha kuasa..

kakngah said...

hbs tu.. anjuran pihak mana???

kakngah nk menkepochi dh ni..

julietchun said...

bila dah ada nyawa melayang baru sibuk nak periksa segala.

DUN Behrang 2020 said...

To Che' Pit:

Tu sbb simpati tgk jurulatih dan urusetia...ingat dorang nk ke benda gini terjadi...

DUN Behrang 2020 said...

To kakngah:

Alahai...kono saman eseh ni kang...tak pasal2 kuar tibi muko tutup ngan jaket lak!

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Bila pengajaran perlu dibayar dengan nyawa...dan bila ada pihak yang tuding jari ke arah lain...

ONE ZABA said...

itulah nasib orang yang bergelar cikgu....yang tak ada kepentingan dari segi kewangan dan kemudahan.

LiNda said...

ermmm.... saya suka pandangan dan ujuran dsini... ada pelbagai respons yang diterima.

And terima kasih kat awak yang sentiasa dan rajin memberikan laporan terkini . Sangat telus.

xiiinam said...

Pakej lawatan Program lepas PMR kami, diarahkan batal ekoran trajedi ini....dah tempah dan atur...4 bas...penginapan...dll.


Lepas ni, cikgu bertapa kat sekolah jelah....tak payah susah-susah menggembirakan anak orang....

Eh...ehehehe...teremosi pulak ptg Jumaat ni...

Zyma Saad said...

Semoga ALLAH melindungi kita semua.
Amin.

:)

Shifu67 said...

takziah kepada semua yang terlibat

Che' Pit said...

hmm betul tu, kesian kat jurulatih n urusetia.. mesti bertubi persoalan, kutukan, cacian dilemparkan.. pada masa yang sama sedang jadi urusetia kem gak, kwn2 duk sms pasal kejadiab, risau gak terjadi yg tak diingini.. tapi alhmadulillah, selamat semua

Rashid said...

Saya biasa dengan pusat kokurikulum.. dapat gambarkan perasaan dan suasana yang berlaku. Pusat ko memegang amanah yang diberikan, perlu melaksanakan pelbagai program.

Sepatutnya kita berterima kasih dengan mereka yang sanggup bersama dengan anak-anak.. suratan memang tak dpt dielakkan. so, jangan marahkan mereka..

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

Ni yg buat fikir byk kali nih...nak ngajor semula ke idak...hehehe!

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Terima kasih kerana mengikuti...sekadar berkongsi cerita dengan rakan-rakan...awak pun apa kurangnya...

DUN Behrang 2020 said...

To xiiinam:

Ada hikmahnya tu...sabor je la ye...'masih panans' lagi tu...dah sejuk nnti ok la tu...

DUN Behrang 2020 said...

To Zyma:

Amin...Allah maha Mengetahui...

DUN Behrang 2020 said...

To Shifu67:

Kita pun rasa sedih apatah lagi ahli keluarga mereka...

DUN Behrang 2020 said...

To Che' Pit:

Ramai gak kengkawan yg fobia nk jadi kem komandan...tp ye la kan...ini semua suratan takdir...

DUN Behrang 2020 said...

To Cgu Rashid:

Setuju sangat2...mereka dah sgt terbeban dgn amanah yg dipikul...seharusnya masyarakat dan org2 tertentu tak menambah beban...mereka adalah org2 terpilih utk menggalas tugas sebesar itu...

kuIna LadyInRed said...

byk pengjaran dr tragedi ini... semuanya sudah takdir.

DUN Behrang 2020 said...

To KuIna:

Setuju...moga kejadian seumpama tidak berlaku lagi...

Sheikh Azmie said...

tu la kan ? kata org malang x berbau macam durian... tapi langkah berjaga2 itu perlu kepada semua pihak
apa pun harap2 x terjadi lagi la tragedy macam tu !

Bro kuih Raya ada lagi ?

DUN Behrang 2020 said...

To sheikh:

Bio le malang tu tak berbau cam deroyan...kang ramai lak nunggunye...

Kuih raya ada jer...mmg tinggalkan untuk pak sheikh...