Followers

Wednesday, October 14, 2009

Bila Bulan Berwarna Biru...

Malam tadi adalah 'malam pertama' aku...korang relaks dulu...aku belum habis cerita...nak teguk coffeemix jap...


Malam pertama aku tidur di pejabat...atas alasan yang logik...bukan sebab Cik Ayang yang suruh...kalau boleh Cik Ayang memang nak aku sentiasa bersama dia siang dan malam...aku tahu la...kan aku suami dia...aku pun camtu gak...dan Cik Ayang selalu percayakan aku...sokong aku...

Bukan gak sebab aku nak latih sapa-sapa dalam bab urusan pejabat...no...no...no...kat sini tak ada Si Memeh ker...Si Pasah ker...atau sapa-sapa la yang seangkatan...aku tidur sorang je k! (punyala tak besh!)... Aku pencinta yang setia...korang boleh percaya yang ini...Boleh 'check' ngan abang-abang jaga kat luar tu...Hahahaha!

Menjelang jam 12...hujan mula turun...titisan demi titisan menyebabkan hati aku tiba-tiba sayu rindukan Cik Ayang dan anak-anak...serius weh...tapi aku layan kerja-kerja yang saja aku sediakan supaya malamku tidak membosankan sehingga mengantuk...

Bila dah ngantuk...apalagi...sedar-sedar dah jam 6.00 pagi...terus bersihkan diri...dan bancuh coffeemix ni...jap lagi nak bakar roti pulak...jom sarapan!

DUN: Kepada yang belum kahwin...korang kahwin la cepat-cepat...yang lelaki kahwin satu la dulu...yang perempuan jangan berangan nak bersuami 3-4 sekaligus...tak sesuweiiii!

26 comments:

LiNda said...

owh.. saya terkesima !

no..no..no.. bukan sebab awak pencinta yang setia ..

but..

mai secawan !!

hahaaa

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Alahai...ada secawan je la...hihihi!

Roti bakar tak nak ker?

julietchun said...

Malam bulan mengambang
Berwarna biru dicermin kali....

Aku rasa Cik ayang pun tak lena tido di rumah terkenangkan suami yg bertungkus lumus membancuh kopi sendiri,hahahhahaha.

DUN Behrang 2020 said...

to juliet:

Uwaaaaa...ko kijam juliet...kijammm!!!

Framestone said...

statement baik punye...
"laki kahwin la satu dulu" he..23x betul tue

klu nk khwin 2.. kne khwin satu 2 then baru masuk ke2 n seterusnya

www.broframestone.com

DUN Behrang 2020 said...

To framestone:

Clever boy! Tahun depan datang amik adiah k!

Framestone said...

amik kat mane..kenduri kahwin yg ke-4 ek... (gurau je)

out of topic--> oh cite 10tahun dulu..habis skrg nie dah ramai yg nk ngorat ek... baik ngaku he...23x

DUN Behrang 2020 said...

To Framestone:

Aku kan pencinta yg setia...percayaaaaalaaahhh!

Tak le ramai maner...kalo bbaris tu ada la cam yg nk join akademi fantasia tuh...tapi percayaaaalaaaahhh! He...23x

GPI SKSV said...

Aiks!

takde coretan malam pertama pun?
Best ke.. tak best ke...

Takkan biarkan ianya berlalu begitu aje..
Takde 'usik-mengusik'?

Pastu...
pastinya anda tido lena.. sebab?
takde SMS dari jiran,
tentang couple di dpn rumah..
atau buaian yg berayun tak henti2...
En. Jaga tu tak tanya khabar awak ke? bahaya ni.. kalo jadi ape2 kang.. susah..

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Tak yah coretan malam pertama la...anda pun pasti tahu best ke tak best kan...kalau malam pertama berdua dengan malam pertama sendirian...hahahaha!

En Jaga tu tanya masa dia dah nak balik...kira dia amik berat gak la...

kuIna LadyInRed said...

ohhhh kala malam bulan mengambang
pungguk rindukan bulan
tapi serigala yang keluar...
:
:
:
oposss.... roti bakar 1 set..

sonata anak kancil said...

Salam, seingat sonata, tak beraya kat rumah Dun - ntahlah rasa dah lama tak ke sini! Selamat Hari Raya la...ada lagi ni....masih terus bertandang ke rumah terbuka weh..!

Tengok2 member tertidur di ofis??? sure workholic punya olang ni!!! ok - ok very2 good job!

Zyma Saad said...

Dato seri DUN Behrang 2020...

Ko tido nyenyak ke? Ko jgn memain tido di opis cenggini....dah tu bila bulan berwarna biru lakkk...
Ko tak rasa lain mcm yg tak semcm ke??
Meremang bulu roma aku. Ishhhh...
:)

Shifu67 said...

apa laa kijoan sampai kena tido kat opis.... ke ko tak bawa kunci ni... ko tak leh masuk rumah niiii...

Che' Pit said...

DUN,
apa kaitan tidur kat opis dgn org bujang yg belum kawin?

hmm kalau mcm tu x nak ar tido opis sbb bujang lagi, haha..

arsaili said...

salam eid bro..uikss rajin nya sampai tido kat pejabat....overtime ker? ehehe

sekarang perempuan ramai poliandri- ( ada bf lebih dari sorg) ehehe

ONE ZABA said...

aku teringin gak nak tidur kat ofis. tapi apakan daya rumah tepi ofis je. buang masa la kalau tido kat ofis.

iina said...

bulan warna biru ke? lepas nie cam ada peluang tido kat ofis jek lagi nie hehehe

DUN Behrang 2020 said...

To KuIna:

Roti bakar siap...30 hengget!

DUN Behrang 2020 said...

To sonata:

Tu la..mmg lama sgt tak datang umah...ingat dah sesat ker...

Tido ofis tu sbb nk cari pengalaman jer...hihihi!

DUN Behrang 2020 said...

To zyma:

Tak tahu le nyenyak ke idak...yg aku sedor start pejam mata tu...tau2 dah jam 6 pagi...

DUN Behrang 2020 said...

To shifu67:

Bukan masalah kunci bro...saja cari 'pengalaman'...jgn risau le...aku ok!

DUN Behrang 2020 said...

To che' pit:

Pusing2 tang mana pun ada kaitan...tak caya...ko kawin dulu pastu ko g tido opis...hahahahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To one Z:

Mike kalo nak tido opis gak ni baru kes tinggai kunci kot!

DUN Behrang 2020 said...

To arsaili:

Tido kat opis tu tak semestinya rajin bro...

ppuan ramai bf ni bukan apa...saja test market kot...yg lelaki pun satu...bunga bukan sekuntum weh!

DUN Behrang 2020 said...

To iina:

Peluang tido opis tu nak ngan tak nak jer...berani ngan tak berani jer...ada berani?