Followers

Friday, October 2, 2009

Teratai Layu Di Tasik Madu...

Masa : 9.30 malam
Lokasi: Pekan Tanjung Malim

Aku 'terpaksa' sebenarnya keluar ke pekan malam-malam...kalau tidak...jangan mimpi la...tiba-tiba tepon cokia aku berbunyi...tertera nama jiran kiri aku...ni mesti ada kes yang nak di'investigate' lagi...

Jiran kiri: Kapel mana yang dok kat taman depan rumah kita tu?

Aku: Pulak dah...aku kat pekan TM ni...nanti la aku balik kalau ada lagi aku tengok-tengokkan...

Selesai urusan, aku pun pulang ke rumah dan sempat menjeling ke arah taman...memang ada sepasang kapel tengah dok sebangku rapat-rapat...kesejukan kot...

Aku terus masuk ke rumah...simpan barang-barang yang dibeli dan berbual dengan Cik Ayang sehingga aku terlupa kepada kapel tersebut. Setengah jam berlalu...dan aku baru teringatkan mereka lantas membuka pintu...dalam kesamaran aku lihat si gadis sedang layu di atas badan si jejaka...malam Jumaat ni weh...ngalahkan pasangan yang dah nikah!


Kalau korang, korang buat apa lepas tu?

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Seperti yang dijanjikan kepada jiran aku tu...aku terus berdiri dan tengok kapel ni buat apa...dah nak tunjuk sangat...tunjuk je la kan...aku tak 'tegur' sebab bimbang gak kalau-kalau disimbah lak rumah aku ngan cat merah ke...remaja sekarang kan agresif tahap cipan!

Hampir 5 minit aku dok tengok...kapel ni dah tak tentu arah...perlahan-lahan dorang bangun dan terus blah dari situ...

Aku pun tutup pintu...SEKIAN!

DUN: Ok ke tindakan aku tu...kalau tak ok...sila beri 10 penjelasan...hahaha!

45 comments:

Na Shari said...

Aik...Kenapa tak tegur? Next time kena tegur...

Budak-budak zaman sekarang macam dah takde pedoman hidup. KM pernah tegur satu couple tengah asyik bermesra mengalahkan suami isteri. Memang pedih la telinga kena sound balik dengan diorang.

Yang penting, kita dah tunaikan tanggungjawab menegur diorang...

Nota nakal: Kenapa tak ambik gambar diorang? Tunjuk kat blog... :)

ONE ZABA said...

aku rasa elok ko ajak cik ayang pegi duduk sebangku ngan kapel tu. lepas buat macam diorang buat. lebih pun tak pa. tengok sapa boleh duk lama.

DUN Behrang 2020 said...

Menegur banyak cara...org mcm ni mmg takkan serik...dua2 sama jer...dah tercongok depan dorang tu kira 'tegur' gak la... tp kalo dorang teruskan gak aktiviti malam...mau kena pelempang gak...

Nota nakal: Kang tak pasal2 bebudak tu 'glemer'...

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

Hahahaha...tak psl2 lepas tu jiran kiris, kanans, dan belakangs lak yg skodeng aku...tak best weh...nyamuk banyak...kemuncup pun banyak!!!

kakngah said...

awat DUN xjadi paparazi...
kehkehkeh!! blh jana pendptn tuh...

GPI SKSV said...

jiran kanan tak alert ke?

Che' Pit said...

hmm ok lah tu.. janji dgn jiran nak tgk je kan..

so dah tgk, dah tunaikan janji pada jiran, ngeh ngeh ngeh.. takde lah jiran tu nanti kata mungkir janji atau janji pelesu

LiNda said...

Hermm... baru nak lentok tuh . Ngape tak tungguuu lagi . hahaaa

DUN Behrang 2020 said...

to kakngah:

Nak jana pendapatan kena ikan besar...stakat ikan longkang je, tak laku mana...hahahahaha!

GPI SKSV said...

persoalan 1:

kenapa tak jiran kiri tu saja yg keluar menunjukkan badannya pada kapel itu?
teman rasa.. dari segi saiz... jiran kiri tu lebih sasa.. (ops!)

persoalan 2:

kenapa pula dia tak sms pada jiran kanan anda? bukankah jiran kanan anda akan mengambil pendekatan kaunseling utk mentarbiyahkan kapel itu..

persoalan 3:

apa jawatan anda di situ?
Tok empat? Pengerusi JKKK?
ADUN Behrang? Ketua Lorong?
atau Ketua Kongsi Gelap?

persoalan 4:

adakah kemungkinan kapel itu akan datang lagi malam ini? tolong setupkan CCTV kat kerusi tu sekarang...

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Kat sini malam2 biasanya kalo dh tutup pintu mmg 'tak sedo dunia dah'...lebih2 lagi malam jumaat...

al-lavendari said...

saya setuju, menegur banyak cara. kalau dgn cara menengok saja, boleh selesai masalah, apa salahnya? sebagai contoh, ada bapak yang kaki rotan ... anaknya tak menjadi juga. ada bapa tu pula, tak perrnah tinggi suara pun, anaknya menjadi semua. terpulanglah caranya, asalkan maksud tercapai.

DUN Behrang 2020 said...

To Che' Pit:

Tu la...tak nak la nanti jiran tu dok nyanyi lagu janji manismu je...menanah tinge!

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Dok tunggu tu le yg dorang dok lari tu...hahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Jwpn1:
Kesimpulannya mike je kata jiran kiri tu lebih sasa...hakikatnya jiran kiri tu rasa teman lebih sasa dari dia...huhu!

Jwpn2:
Itu teman tak pasti...yg teman pasti dia akan sms jiran kanan tu bila nk kuar minum petang selasa...

Jwpn3:
Teman pun rasa teman merangkap suma tu..GK (Gila Kuasa) la pulak!

Jwpn4:
CCTV selalu kabur...teman cadang nak psg 'lampu sukan'...leh tgk ramai2 pasni...nak ambik gmbar pun jelas! Berani datang la....

DUN Behrang 2020 said...

To al-lavendari:

Takut dan marah sebenarnya dgn masalah sosial hari ni...sebab dorang tu anak2 melayu...tp remaja cenggini kalau kita marah ditempelaknya balik...malah boleh bertindak agresif...dan kalau jenis toya...kat mana2 tempat pun dorang akan buat gak...langkah awal...akan dipastikan tak berlaku dikwsn kejiranan dan moga2 budak2 ni sedar akan perbuatan mereka...

al-lavendari said...

Tuan.

saya sendiri pernah kena. baru lagi. cuma di alam siber. saya tegur sikit saja. tapi hati tetap sakit juga. kalau tak percaya, jemput sorot entri saya bertarikh 14 Sept 09 bertajuk " Tegur Salah Tak Tegur Salah ...!". Tuan baca dan adili sendiri.

t.kasih kerana link kat blog saya.

julietchun said...

skang ni nak tegur org buat slh pun takut, bkn apa sbb dah jadi byk kes dorang akan bls dendam pada keluarga kita pulak.
tindakan yg bagus panggil jiran ramai kot, kalo jadi apa2 ramai2 yg kena.aku tak bleh nak bygkan kalo exora putih kena simbah cat merah,berbaloi-baloi,kekekeke.

noorlara said...

len kali tangkap gambo kondian beri percuma kat diorg sambil ingatkan gambo tu untuk kenangan masa tua esok-esok ni, jgn lupe jemput tok kadhi nikahkan saje mereka....kus semangat ni yg hakak risau anak-anak yg jauh, bleh nasihat dan doa je...

iina said...

lainkali ambik photo leh wat masuk blog.. dengan tajuk entri.. suasana di malam hari yang tak indah ;)

Shifu67 said...

ooo ko sekodeng eiii

lepas tu kapel kat dalam rumah tu buat apa pulak?

Zyma Saad said...

Dato Seri DUN....

Wehhhh,apasal ko tak lastik je diorg tu dgn batu ke, buah ciku ke.....paling tak pun ko TARBIAH diaorg tu mcm ustaz.
Apa pun aku doakan d`jauhi la semau ni.
Mcm2 ado......mcm ASTRO!!!!

Che' Pit said...

janji manis mu.. ngeh ngeh ngeh.. "lidah tidak bertulang".. tapi kan janji jari jemari yg memicit hp, sms..

Rashid said...

ishh naper tak pergi dekat diorang tu. Pergi dan minta izin nak tumpang duk sebangku.. haha!! tentu diorang tu cabut!! menyampah!!

DUN Behrang 2020 said...

To al-lavendari:

Tuan sendiri ada pengalaman spt itu kan...memang remaja hari ni sukar menerima teguran...yg kesiannya masa depan budak ppuan tu...ngeri weh!

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Aku pun tak rela nak membayangkannya...

DUN Behrang 2020 said...

To noorlara:

Ingat nak wat camtu...pastu bila fikir tak pasal2 bertambah kerja...buat cara lain...

Mmg risau sgt mengenangkan zaman anak2 meningkat dewasa kelak...moga kita semua dan seisi keluarga sentiasa dalam perliharaan Allah SWT...

DUN Behrang 2020 said...

To iina:

Kamera aku atas skit dari kamera mainan je 'rega' dia...kena lak pencahayaan kureng...

DUN Behrang 2020 said...

To shifu67:

Mana ada skodeng bro...aku bukak pintu dan aku tengok secara terus...takde sembunyi2...ni kira atas skit dari skodeng...

Kapel yang kat dalam rumah tu buat bodo je...hahahaha! Syyy...TST!!!

DUN Behrang 2020 said...

To Zyma Saad:

Sebab aku tak de lastik...kira bila aku dok tgk tu macam 'tarbiah' gak...tu pasal dorang blah!!!Dorang tu bukan tak tahu hukum...cuma tak nak patuhi je...sama2 kita doakan 'adik2' kita di luar sana diberi hidayah...

DUN Behrang 2020 said...

To Che' Pit:

Aku ni bukan jenis mungkir janji...hehehehe!

DUN Behrang 2020 said...

To Cgu Rashid:

Kalau masa saya pandang tu dorang tetap buat bodo je...mau gak saya buat camtu...pastu saya tanya 'korang ni bangang ke biul'!

semutzapi said...

YB,
itu bukan teratai layu di tasek madu tapi layu di tasek hempedu..

gua rasa itu kapel nak save bajet..

:)

kuIna LadyInRed said...

skrang nie nak menegurpun kena saiko.. dulu2 libas tali pinggang aja...

DUN Behrang 2020 said...

To semutzapi:

Gua tak tahu la rasa apa...kadang2 rasa oren...kadang2 rasa anggur...

DUN Behrang 2020 said...

To KuIna:

Zaman ni kalo libas2 tali pinggang...entah le...lagi memberontak ade...tp kalau dulu dh kena libas tu mmg jadi manusia!

ku tak sempurna said...

tindakan yg sgt2 ok....
klu nak ok lagi, join dorang sekali..

lagi la ok... :D

DUN Behrang 2020 said...

To KTS:

memandai je ko...ko tak tau betapa ketaqnya lutut aku masa tu...hahahaha!

xiiinam said...

Na'uzubillahiminzalik....



Jauhilah zuriat kita dari perbuatan seperti itu.



Nak menegur yang 'gitu-gitu' tu bukan senang kan DUN. Perlukan kekuatan mental dan fizikal..

DUN Behrang 2020 said...

To xiiinam:

Ye...moga dijauhkan...perlu kekuatan fizikal dan mental...dan penuh 'kebijaksanaan'...

Zyma Saad said...

Ko bizi ekkk? Bila nak tempek n3 baru,Dato seri DUN?

Rakyat jelata tgh tungguh nak baca n3 ko ....

:)

arryani said...

Gilak ah itu olang!!!

Bikin maluk kitak semuak!!

Len kali ko pakai mikropon jek tegur dorang..

Sergah sekali...larik la tu...

DUN Behrang 2020 said...

To zyma Saad:

Hohoho...bz nak rak beb! Bersyusyun-syusyun dok nunggu....tp ko punya pasal...akan ku gagahi jua!

DUN Behrang 2020 said...

To arryani:

Idea yg sungguh bernas...leh ramai2 tengok...buat pengumuman cam kat pasar raya tu kan...

lin said...

視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,色情