Followers

Friday, September 24, 2010

Dedebu Cinta : Misteri kehilangan remaja kembar dan rakan dari Kampar...

Syawal sepatutnya menjadi bulan yang menggembirakan namun ada juga mampu membuatkan orang menangis...

Bagi semua kejadian yang di luar kehendak manusia...itu adalah takdir tetapi bagi kes-kes yang kita istilahkan sebagai 'cari penyakit' ianya sangat-sangat dikesalkan...

Terpanggil untuk menulis n3 sebegini apabila mengenangkan hancur luluhnya hati 2 ibu di Kampar tatkala 'kehilangan' anak-anak gadis mereka di pagi Syawal. Lebih memilukan, anak-anak gadis yang masih muda remaja ini sengaja menghilangkan diri dan lebih rela bersama rakan lelaki seperti yang dilaporkan di sini...

Dan kita juga telah muak disogokkan dengan berita yang melibatkan kejadian rogol oleh 'teman lelaki' sama ada yang baru kenal satu jam mahupun yang telah kenal lama...

Cawat besi

DUN
: Dunia makin canggih, moral makin tergadai!!!

16 comments:

Bapak said...

Bapak x tahu nak cakap apabila depan mata lihat keadaan dua ibu yg lara sedangkan anak2 mereka sedang berseronok gadai maruah tanpa sebarang penyesalan...

semoga ia jadi pengajaran buat kita semua, bukan mudah jadi ibu bapa...

ONE ZABA said...

peti besi pun org boleh kasi picah, inikan cawak besi....tak payah bukak pakai anak kunci. bukak pakai anu dia je kang.

DUN Behrang 2020 said...

To Bapak:

Dan biasanya apabila mereka menginjak dewasa...baru penyesalan tiba...

Hari ni pun ada satu lagi kes seumpama...

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

OOOooooooooooo...itu macam ka???

Shifu67 said...

pakai la apa pun, kalau tak de 'kunci' iman... semua akan terbuka

ckLah@xiiinam said...

Budaya hedonisme semakin mengganas...

Entri ckLah tentang rentetan budak Kampar di http://xiiinam751.blogspot.com/2010/09/yasaya-memang-cemburu-sangat-cemburu.html

Rashid said...

Dunia maksiat makin menjadi-jadi dan dah tak terkawal dah.. remaja mudah terikut dan hanyut..

Dun rasanya bila pakai cawat tu terus tak terbangun. Berat!!

kakngah said...

cawat besi tu kene buat yg kalis karat...

DUN Behrang 2020 said...

To Shifu67:

Setuju sangat2...apapun kunci IMAN tu yang sangat penting!

DUN Behrang 2020 said...

Cgu Rashid :

Tu la...terfikir gak berat mana cawat tu...ok la kot kalo tak boleh bangun...susah sket nak lari ikut jantans!!!

DUN Behrang 2020 said...

Kak Ngah:

Hahahaa...kalau idak susah lak nak nyental karat tu...

DUN Behrang 2020 said...

To ckLah:

N3 cikgu mmg menarik...saya juga kadangkala kasihan apabila melihat anak2 tak boleh lepas dari pandangan saya...sedangkan dahulu kita bagai bebas sebebasnya...bagai tidak adil tapi saya juga spt cikgu tak sanggup 'diduga' oleh kesilapan sendiri...

Ku Tak Sempurna said...

mana nak cari cawat besi skang ni?? kat giant ada tak??

:D

Pak Shake said...

Aku malas pakai cawat... leceh !

Idola aku Mahatma Ghandi...
he he he

sonata anak kancil said...

tak pakai cawat besi pun...macam2 boleh jadi!

DUN Behrang 2020 said...

KTS:

Ada rasanya...tgh 'sale' sekarang ni...