Followers

Wednesday, September 15, 2010

Satu Hari Di Hari Raya...


Anak lelaki kedua aku Syakir yang kini berusia 3 tahun semakin 'riuh' mulutnya. Dan ketika menyambut 1 Syawal di rumah atuk opah sebelah ibu...berlaku beberapa dialog yang membuatkan aku sehingga kini tersenyum sendirian...

#1.
Aku : Syakir makan apa?

Syakir : Makan ayam masak merah tapi ayam dia warna kuning.

Rendang ayam le tu...memang anak-anak aku sangat menggemari ayam masak merah...


#2.

Aku : Syakir, mana Abang Ngah?

Syakir : Abang Ngah kat dapur. Abang Ngah tak puasa ayah, dia korek hidung!

Ni gara-gara Abang Ngah dan Kak Long sering saling ingat mengingatkan antara satu sama lain sepanjang bulan Ramadan yang lalu.

DUN : Pengalaman adalah guru yang sejati...

14 comments:

Ku Tak Sempurna said...

rendang ayam warna merah ada??

:D


mulut riuh ikut sapa la tu ya syakir :D

Shifu67 said...

banyak la duit raya dapat... abh tolong simpankan

Catwoman said...

Selamat Hari Raya Aidil Fitri, Cik DUN. Maaf Zahir & Batin.

:)

DUN Behrang 2020 said...

To KTS:

Asal ayam je dia kata ayam masak merah...tp boleh perasan lak ayam kali ni kaler kuning..hihihihi...

Tak tahu la ikut sapa...ayahnya pendiam lagi pemalu!

DUN Behrang 2020 said...

To Shifu67:

Hahahaha...bercakap bdasarkan pengalaman...sapa dulu makan garam...apa2pun bro...tolong simpan jer...Budak2 ni mana reti simpan...nnti letak merata...hihihihi!

DUN Behrang 2020 said...

To Catwoman:

Selamat Hari Raya gak...maaf zahir dan batin...

ONE ZABA said...

kali ni aku tak jumpa kelamai daaa...

kakngah said...

aym kicap pun aym msk merah???



br blk dr kmpg mlm td. kuih rayo lun boli laei.. hahaha!!
slmt hr raya!

Rashid said...

abang ngah tu tentu ... kenangan lama, kalau tak tumpah kuah ke nasi nak tumpah ke mana lagi.. zaman kecik kecik dulu.. hehe

kuIna LadyInRed said...

kuih raya ada lagi?

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

Ye ker bro...aku pun tahun ni beraya tanpa kelamai...

DUN Behrang 2020 said...

To Kakngah:

Ayam masak merah kaler itam namo eh (ayam msk kicap)...

Nanti dah boli kueh rayo tu koba an kek den yo...

DUN Behrang 2020 said...

To Cgu Rashid:

Abg Ngah tu dah 7 tahun...dah mula faham bnyk benda...Syakir aka Abg Lang ni lak baru nak potpet2...ikut sedap mulut dia je la...

DUN Behrang 2020 said...

To KuIna:

Masih ada lagi...kalo abis pun sanggup buat utk ko! Hahahaha...