Followers

Monday, May 18, 2009

Panggilan Pulau...

Lokasi : Pulau Pangkor

Antara imej yang berjaya dirakamkan menggunakan Canon 400 D...


Satu petang, aku dan rakan-rakan berkesempatan bersnorkeling untuk melepaskan lelah...

Ikan-ikan yang tersangatlah mesra...bukan sekadar roti ditangan yang digigit...bulu-bulu kaki pun digigit gak...(credit to 5sal13.blogspot.com)

Spesis lintah laut yang digelar 'K*#e Mamak' oleh orang tempatan...sampai hati bagi nama cenggitu. Memula ingat gamat...punyalah teruja!(credit to 5sal13.blogspot.com)

14 comments:

arryani said...

Wei, tang gambo kat tapak tangan tu yg tak sanggup den tengok!! Jangan ar tunjuk gambor tu...boleh bersilat den ni haaa(geli)

DUN Behrang 2020 said...

To arryani:

Hahaha..tu kira dh kecut...kalo tgh masa tgh memanjang lg best...hahahaha!

ONE ZABA said...

pstt...pstt... dun, k*#@ mamak tu ada kemujaraban tak.

julietchun said...

tak buleh ke ko cari binatang laut lain? aku terkedu nih,ekekeke.

DUN Behrang 2020 said...

To one z:

Mujarab kot sbb nmpk cam spesel je haiwan ni...mula2 dia memanjang...bila usik2 dia keluarkan cecair putih pastu terus kendur...cuma tak pernah lak dgr dikomersialkan!

DUN Behrang 2020 said...

To julietchun:

Sebab binatang ni le yg terspesel pernah aku jumpa kt dlm laut...itam2 berbulu lak tu...puas aku cari matanya tak jumpa lak...best je dia jalan atas tapak tangan!

4 'so' bersaudara... said...

Acik.. ada bawa balik tak?
Nak tengok... nak tengok...

sonata anak kancil said...

Bestnya ke pulau pangkor...belum berkesempatan pegi...bilalah nak ke sana! Sampai takat Lumut je.


Ni kes tercicir...

Selamat Hari Lahir untuk Cik Ayang...
Selamat Hari Ibu untuk Cik Ayang jugak...
Selamat Hari Guru untuk En Dun...tak ngajar pun - bekas cikgu jugak! Title cikgu mana boleh lekang.....

Rashid said...

hahah!!! mamat punya ke? adoiii .. ni tentu banyak minyak tu..kalahkan gamat..

DUN Behrang 2020 said...

To 4 'so' bersaudara:

Mula2 nk bawak balik...siap ulit2 dah...bila dapat tahu nama 'glemer'nye terus letak balik dalam laut...hahahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To sonata:

Hari tu kan dh panjat gunung...pasni cuba arrange ke pangkor lak...tp jgn lupa g snorkeling ni...dijamin best sbb ikan2nye mesra alam...

Terima kasih untuk ucapan2 istimewa tu bg pihak Cik Ayang dan Ucapan Slmt Hari Guru...biasanya kekal terpahat ke akhir hayat...

DUN Behrang 2020 said...

To Cgu Rashid:

Ni kes cam lembu punya susu sapi dapat nama la ni...dlm kes ni tak pasal2 mamak yg 'glemer'...kena selidik sapa yg mula2 bg nama nih!

kakngah said...

aku terkesima sebentar...

DUN Behrang 2020 said...

To kakngah:

Ngapo eh kakngah...nk bolo binatang tu ko...den g nyolam esok gak...buleh buek souvenir Hari Ibu!