Followers

Wednesday, January 6, 2010

Berjuta Batu...

Oleh kerana musim persekolahan bermula kembali, hari ni aku nak buat n3 yang ada unsur-unsur operasi matematik...huhuhu!

DB telah mengutip 60 biji batu daripada berjuta batu yang ada...dia telah membaling sehingga ke hari ini sebanyak 30 biji batu sambil tersenyum...


Soalannya:

1. Berapa biji batu yang tinggal?

2. Mengapa dia tersenyum?

Anda perlu menjawab semua soalan yang diberikan. Anda juga diingatkan hanya jawapan dalam pernyataan matematik sahaja diterima...hahahahaha!

Tiba-tiba telefon bimbit cokianya berbunyi dan senyumannya tidak seghairah tadi...sambung esok!

DUN: Hari ni genap sebulan umur Mardhiah dan merupakan ulangtahun perkahwinan kami...

21 comments:

julietchun said...

nak jawab dlm pantun buleh ka? hahhahaha.

selamat ulangtahun, moga kekal hingga akhir hayat dan berbahagia selalu.

ONE ZABA said...

1. banyak lagi yang tinggal.
2. kesemua balingannya kena pada anjing yang duk terikat bawah pokok ru.

hepi everiday , dun....

ONE ZABA said...

tapi jangan lupa...

ko masih lagi dalam perintah berpuasa.

SITI JAMALIAH BINTI RAMLI said...

Assalamualaikum DUN n Ayang.
Didoakan semoga sentiasa dalam peliharaan Allah sekeluarga.
Selamat Ulangtahun ke....
Semoga berbahagia selalu.
Laluilah asam garam kepahitan kehidupan ini dengan kemanisan nikmat Allah.

al-lavendari said...

salam
saya tak nak jawab. takut salah. saya tak suka menerima kekalahan. lagi pun dulu saya belajar ilmu hisab bukannya matematik !

Che' Pit said...

hmm ada keraguan sedikit di sini..

bab sambung esok tu..

harap2 betullah esok (khamis 7/1/2010) akan disambung, ngeh ngeh ngeh..

hmm kalau tulis jawapan kat sini nanti org lain tiru lak, huhu..

tetapi merujuk kepada seksyen 21(a) Akta hak asasi manusia, pindaan 2003; sesorang boleh dikenakan tindakan sekiranya perbuatan sia-sia boleh mendatangkan kemudaratan pada manusia lain.. Contoh nya, DB baling batu2 tu terkena kepala org atau pun rumah org, mahupun kereta org..

hmm sape nak jawab kalau kena denda?

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Syair pun buleh tok...tenkiu x 10!

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

1. Huhuhuhu...ko kijammmm!

2. Dah tobat anjing tu...

tenkiu X 10 gak!

DUN Behrang 2020 said...

To Kak CT:

Waalaikumsalam,

Lama tak jenguk ye...terima kasih atas nasihat tu kak...semoga kita sentiasa dalam lindunganNya.

DUN Behrang 2020 said...

To al-lavendari:

Nasib baik...ilmu hisab ngan matematik mmg tak sama walau nampak cam serupa...dan anda belum kalah walau anda juga belum menang!

DUN Behrang 2020 said...

To Che' Pit:

Huhuhu...yg kena jawab adalah mereka dan keluarga mereka...

Insya Allah esok ada sambungan tp siri lain...ngeh ngeh ngeh!

Muhamad Arif Bin Zaripin said...

selamat ulang tahun perkahwinan anda..jemput komen akademik sikit di blog saya ea...

DUN Behrang 2020 said...

To Muhammad Arif:

Slmt datang...terima kasih krn menjemput...

LiNda said...

salam ...

Selamat Ulangtahun perkahwinan . Moga bahagia hingga ke akhir hayat.

wahh.. ada soalan baling-baling batu . ermmm.... jap ekh.. bagi saya ambik napas banyak2 sikit. Bila oksigen dah masuk ke otak, baru saya jawab . ok ?

(cara2 nak melepaskan diri.) hahaha

iina said...

klu dibaling pada tempat yg sama batu tuh diambil aku rasa bilangan dia jadi..

60-30+30= ini jwb sendiri wakakakah..

Selamat ulgtahun.. moga pjg jodohnya ;)

Zyma Saad said...

Selamat Ulangtahun perkahwinan utk ko & Cik Ayang ye. Semoga bahagia hingga ke anak cucu. Amin.

;)

Aku tak nak jwb pantun mlm ni.... besok2 la aku jwb ye. Kang aku jwb pantun malam nihhh....jwpn pantun aku mesti merepek meraban. Hihhii...

;)

Shifu67 said...

Baling batu 1... 1... jgn ko baling 2+1... errr... ada ciri2 matematik dah tu kann

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Suuuuu....dah la....mau lari ek? Hahahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To iina:

Uikksss...bila nak habis batu tu...uwaaaaaaaaaaaaaaa!

DUN Behrang 2020 said...

To zyma:

Mmg ko dah meraban dah pun...aku suruh jawab soalan matematik daaa bukan pantun...aiii apsal mlm2 je meraban ni?

DUN Behrang 2020 said...

To shifu:

Cayalah bro...terserlah 'kematematikannya'!