Followers

Wednesday, December 23, 2009

Jika Kau Rasa Getarnya...

Tahun baru Hijriah baru sahaja berlalu dan tak lama lagi menyusul Tahun Baru Masehi...

Menjalankan tugas seharian seawal 6.30 pagi dan pulang semula ke rumah hampir jam 7 malam membuatkan aku 'kurang' berkesempatan menjaga 'kebajikan' Cik Ayang dalam pantang...I'm sorry....

Sepatutnya aku kena masakkan apa yang patut atau bantu sana sini , barulah syok tapi semua serba tak sempat. Hanya selepas solat maghrib baru la aku berkesempatan 'cuit' sana sini...

Oleh kerana itu jugalah sekarang ni makan malam aku berlaukkan 'menu orang dalam pantang' sebab Cik Ayang sengaja lebihkan lauk yang dimasak olehnya...aku ok je! Aku pun tak bagi dia masak lain...apa yang dia makan, itu juga la yang aku makan...

Ni menu orang yang bukan dalam pantang ye...

Mungkin ada yang kurang arif dengan menu orang dalam pantang...dan kalau teringin nak rasa dan getarnya...silalah tempah-tempah kad kahwin untuk 2010 ni...Insya Allah dapat rasa la pengalaman ni...

DUN: Sekali sekala best juga...

34 comments:

LiNda said...

Salam Maal Hijrah ..

wahh..tabahnya awak menghadapi rutin yang memenatkan . Saya faham situasi itu . Salute arrr..

And... bagusnya awak sangat fleksible. Tidak meminta lebih serta menerima seadanya .

Nampak macam simple kann.. tetapi tidak semua sang suami sudi menerima 'keadaan' si isteri .

Pengalaman saya didalam WIRDA (pertubuhan NGO) banyak yg jadikan alasan itu utk berlaku curang .

so, tahniah !

julietchun said...

aku dah rasa bulan 3 aritu. siap bau pilis bagai,kekekekek. tak tolong cik ayang balut bengkung ke?

kakngah said...

kalau tak pantang mmg lalu jek mkn lauk org pantang..

cuba btl2 dlm pantang.. kesat jek lalu kt tekak ni tau..

oh yer.. mkn org pantang banyk lada hitam.. panaskan badan...

GPI SKSV said...

lada hitam dari sarawak...?
ada... ada...

ONE ZABA said...

wah, sedapnya menu kedai tu...wakakaka!!!

sonata anak kancil said...

ooooo....makan dalam pantang - main pakai telan-telan aje! sekarang dah tak berpantang2 macam musim berpantang...tapi wajib kena pantang ! kang lain jadinya...pantang jangan lebih karbohidrat - air jangan manis2 sangat - ( takat ni alhamdullilah line clear )

- bila turut makan berpantang - bolehlah tumpang trimkan badan tu! ngeh3x

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Salam Maal Hijrah...

Saya pencinta yg setia...hahahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To Juliet:

Masa aku cuti hari tu sempat gak balutkan bengkung...yang tali bersilang tu...kalau aku pakai bawak gi pejabat mau 'ramping' pinggang aku ni...hihihihi!

DUN Behrang 2020 said...

To kakngah:

A'ah...sana sini lada hitam....sendawa pun rasa lada hitam jer...

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Sos lada hitam sarawak adalah...beli kat TF hari tu...buat cicah sotong goreng sedap tuh!

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

Adoooiiii...sate tu yang tak tahan!

DUN Behrang 2020 said...

To Sonata:

Ye la kot...seluar ni asyik londeh jer...

xiiinam said...

Jangan 'getar' 2 sangat....nanti bentan!






:)

DUN Behrang 2020 said...

To xiiinam:

Hahaha...yes madammmmm!

Zyma Saad said...

Sila jaga Cik Ayang yg dlm pantang tu baik2. Jgn la ko pulak yg dok "bergetar2" bila Cik Ayang dlm pantang.Huhuhuhu.....

;)

DUN Behrang 2020 said...

To Zyma:

Tu la namanya pengalaman...menggetar weh!

ABD MALEK SELAMAT said...

Salam.. tahniah Don.. bertambah lg umat.. Elok2 jaga nanti bentannn... hehehe

DUN Behrang 2020 said...

To Cgu Malek:

TQ bro...teman ingat pesan mike tu...lama tak jumpa ye...!

Che' Pit said...

"dan kalau teringin nak rasa dan getarnya...silalah tempah-tempah kad kahwin untuk 2010 ni.."

adush.. sedebik.. amik kau, ngeh ngeh ngeh.. sebijik kena kat kepala, haha

hmm masih mencakar dinding ker, muahahaha..

Rashid said...

salam
haha! gelak je tengok menu tu.

Biasalah tu. Suami pencinta setia. kena setia dalam segala hal.

Bertuah dpt suami pencinta setia. Bukan senang..

DUN Behrang 2020 said...

To Che' Pit:

Sorry le bro...bukan sengaja nak smash...saja bikin panas sikit je...

Belum le sampai cakar dinding lagi tp dah mula la menggaru-garu...hahahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To Cgu Rashid:

Kesetiaan tu penting...kalau kita nak pasangan kita pun setia...cewahhhhhh!

Zyma Saad said...

Happy New Year 2010.
All the best!!!

;)

sonata anak kancil said...

TAHUN BARU dah....

al-lavendari said...

saya dah melepasi era tersebut. rindu juga rasanya bila dikenang2kan ...!

Che' Pit said...

jemput dtg rumah baru..
tahun baru, umur baru, rumah baru.. org rumah je takde lagi, ngeh ngeh ngeh..

Leeza Rule said...

salam ziarah..saya orang tg.malim

DUN Behrang 2020 said...

To Zyma:

All the best kat awak gak!

DUN Behrang 2020 said...

To sonata:

Tahun baru yang serba baru...!

DUN Behrang 2020 said...

To al-lavendari:

Rindu-rinduan jadi kenang-kenangan...

DUN Behrang 2020 said...

To Che'Pit:

Tau tak pe...elok le penuhi 'azam' tu tahun ni...

DUN Behrang 2020 said...

To Leeza Rule:

Terima kasih sbb sudi singgah...org tg malim ye...dah dekat sgt le tu...

Che' Pit said...

"Rindu-rinduan jadi kenang-kenangan..."

nak nyambung sikit lagu tu..

"insan ku sayang kini milik orang.."

ngeh ngeh ngeh.. teringat lagu scoin masa zaman pas SPM dulu, ahaks..

hehe dah dtg pun DUN ke rumah baru CP.. TQ bro

DUN Behrang 2020 said...

To Che'Pit:

Best lagu tu...jadi kenang-kenangan...huhuhu!

Tak tahu sebab apa pindah rumah...tp orang dah jemput tu kira kena datang la...pulut kunen mana?