Followers

Wednesday, December 9, 2009

3 Malam...

Tiga malam berlalu dengan jayanya tanpa ada aktiviti mencakar dinding seperti yang diramal oleh brader Shifu67...aku ok je bro!

Sambil menghabiskan baki cuti yang masih tinggal beberapa hari sahaja lagi dan 'berehat' daripada kesibukan tugas di pejabat, malam-malam begini terasa panjang namun cukup menenangkan...

Si Puteri masih belum punya nama secara sah...bukan tidak bersedia cuma ada beberapa cadangan sampingan daripada orang-orang terdekat yang terpaksa difikirkan semula...

Tradisinya...anak perempuan kami mempunyai gabungan pangkal nama S+M (S tu pangkal nama aku, M tu pangkal nama Cik Ayang) manakala yang lelaki M+S...M tu dah tentu Muhammad!

Pangkal S memang tidak menjadi masalah kerana telah ditetapkan sama bagi semua anak perempuan iaitu Sofwah dan yang membezakan hanya nama M dan antara cadangan-cadangannya: Madihah, Mariah, Marinah, Mardhiah dan dua tiga lagi yang rasanya terpaksa aku tolak awal-awal...Dalam nama-nama yang diberi tidak terkecuali nama yang 'memang kami cadang'...agak-agak yang mana satu?



DUN: Semuanya akan terjawab pada hari Jumaat ini...

27 comments:

iina said...

Tahniah.. atas kelahiran anak perempuan.. wah kena tggu time nak tahu nama ya hehehe ;)

Shifu67 said...

baru 3 mlm tu... memang la ok.. ada 57 biji lagi batu ko kena buang tu... jgn sampai 3 biji sekali buang dah laaa

wahhhh... anak aku pun semua guna S ikut nama aku & mem besar

GPI SKSV said...

Perak Darul Ridhuan..
Negeri indah permai...
Sofwah Mardhiah...
nama yang sesuai...

kakngah said...

slalu camtu la kan DUN.. sblm lahir.. dah siap sedia nama yg bakal dianugerahkan pd di manja..
bila dah lahir..
ada sj rombakan..

Che' Pit said...

vote for Mardiah..

ngeh ngeh ngeh, betul tu shifu, baru 3 hari.. kita tgk baper lama lagi boleh tahan, ngeh ngeh ngeh..

julietchun said...

moga nama yg dipilih tu mempunyai makna yg baik. jgn letak nama juliet udahler kurang sesuai tuh,hhahhahahaha.

DUN Behrang 2020 said...

To iina:

Terima kasih...Jumaat hari penentuan...tu sebab borang pendaftaran nama tak isi lagi...bukan apa...nanti sebut lain tiba daftar jadi lain...dah rasmi baru berani tulis...tunggu ye..!

DUN Behrang 2020 said...

To Shifu67:

60 biji batu ker...tak leh ye buang tiga atau lima biji sekaligus...aisehmen..!

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Bunyi cam pantun, tapi ada rima lari...suara hati sudah dilantun...tinggal nama jadi rasmi...ok le tuuuu!

DUN Behrang 2020 said...

To Kakngah:

Cam tu la ngah...macam2 cadangan ado...nk tolak pun kono ado hemah eh..!

DUN Behrang 2020 said...

To Che'Pit:

Oooo pakat ngan Shifu ek...tengok bulu kaki la weiii...hahahaha!

Ermmm...adakah undian anda tepat? Tungguuuuu!!!

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Nama-nama yg tersenarai tu mempunyai makna yg baik...tapi kena pilih satu je kan...pilih dua tiga nanti jenuh lak nak tulis dalam borang...nak bagi nama juliet...tak kena langsung ngan mana2 S atau M...mmg tak sesuaiii!!!Hihihi!

LiNda said...

wahhh...best ! best ! ada peraduan teka nama . saya sukaaaa...

saya rasakan..kan.. Mardhiah .

alahai.. rindunya nak ada baby.

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Wah...nampaknya nama yang ada teka menjadi pilihan ramai...apapun tungguuuu...!

Rindu nak ada baby? Ermm...penuh makna tu...amin!

Jard The Great said...

ku pon masih bnyk baki cuti.. huhu

Jasnia said...

Vote for Mardhiah...Na ada dua orang anak murid nama Mardhiah...Sorang Ainul Mardhiah, sorang lagi Mardhiah Yuri(Mak jepun, ayah melayu)Ala, comelnya diorang. Sejuk hati tengok muka masing-masing. Dua-dua sopan santun...Bercakap pun lemah lembut. Sesuai sangat la dengan nama Mardhiah tu.

Sorang lagi anak murid nama Madihah...Very talkative! Tak larat nak melayan...Tapi Madihah ni sangat cerdik. Topik yang dibualkan, kadang-kadang lebih dewasa dari umurnya yang baru 5 tahun...

DUN Behrang 2020 said...

To Jard The Great:

Wah..tu kalau sekali ambil cuti kira sakan la ye...

DUN Behrang 2020 said...

To Jasnia:

Terima kasih bagi info yg menarik...petang ni nak g daftar...

kuIna LadyInRed said...

mardiah... cantik & molek sekali...

DUN Behrang 2020 said...

To KuIna:

Melonjakkan undian nama pilihan...apapun terima kasih ye...!

ONE ZABA said...

tahniah la dun. syukur semuanya selamat.

"3 malam" atau "3 bulan" coti tu...

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

En Shifu kata 60 biji batu jer...

Rashid said...

TAHNIAH DUN..

ermmm.. sukarnya mencari nama.

DUN Behrang 2020 said...

To Cgu Rashid:

Terima kasih...mencari dan memilih satu perkara yang kena buat berhati-hati...tak gitu?

GPI SKSV said...

Helo, itu bukan pantun.. itu lagu negeri perak (yg diubah suai)... dulu selalu pasang kat radio

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

O ye ke...maafkan teman ye...dolu2 teman takde redio...tu yg tak pasang lagu...

lin said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,色情,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女