Followers

Monday, December 7, 2009

Kita Serupa...

Alkisah...n3 yang lepas punya sambungan...

Tanda awal kelahiran pagi Jumaat tu tak memberikan sebarang rasa sakit...jadi Cik Ayang berhajat untuk menangguhkan dulu rancangan ke hospital...maka cerita lompat ke hari Sabtu...

Sabtu, 10 pagi aku dan Cik Ayang tiba di Dewan Bersalin dan kelihatan seorang bakal bapa muda sedang ke hulu ke hilir...menanti dalam resah...isterinya telah diberi 'ubat paksa bersalin' seawal jam 7 pagi...tak lama lepas tu datang seorang lagi bakal bapa muda keturunan asli...dengan wajah yang cemas...Cik Ayang selepas diperiksa terus dibawa ke wad biasa kerana tiada rasa sakit hendak bersalin...Aku bertekad untuk terus menunggu...

Oleh kerana aku yg 'senior' antara mereka, maka aku pun keluarkan la tips2 yang sesuai dan menariknya hanya kami bertiga sahaja sepanjang hari yang menunggu di luar Dewan Bersalin. Masa terus berlalu dan akhirnya jam 2.00 pagi Cik Ayang dibawa ke Dewan Bersalin...aku turut serta dan alhamdulillah jam 2.30 pagi Cik Ayang bersalin anak perempuan kami dengan selamat...

Rakan-rakan baru yang menunggu di luar turut gembira...dan aku terus bagi sokongan kepada mereka...sepanjang hari bersama memang menjadikan kami 'rapat'...ke lobi bertiga, baring di kerusi bertiga dan macam-macam lagi...

Jam 5.30 pagi, bapa muda yang pertama pula mendapat khabar gembira apabila menyambut kelahiran cahaya mata sulung walau pada awalnya tidak bersedia untuk masuk ke Dewan Bersalin kerana tidak bersedia namun aku sempat beri dorongan untuk kuatkan semangat...'rasai' apa yang isteri rasa...

Ahad, 7.00 pagi setelah memastikan semuanya selamat, aku pulang ke rumah bonda untuk menguruskan hal2 lepas bersalin...waktu melawat jam 1.00 petang aku kembali ke hospital dan turut dikhabarkan bahawa bapa muda keturunan asli juga baru menerima kelahiran anak sulungnya dan kegembiraan terpancar diwajahnya...kami bertemu semula sebelum masing-masing pulang dengan urusan tersendiri...

Kepada kedua-dua bapa muda tersebut, kita telah rasa debar yang sama, kita telah kongsi cerita yang sama dan mungkin akan kita kenang sampai bila-bila...


DUN: Sesungguhnya Engkau Maha Segala-galanya Ya Allah! Kepada rakan-rakan yang mendoakan, terima kasih di atas doa kalian...

25 comments:

Shifu67 said...

tahniah... tahniah.... alhamdulillah selamat

dan untuk ko selamat membilang hari... musim hujan ni bro... musim hujan

GPI SKSV said...

Tahniah...

kakngah said...

meh sini.. pinjam baby girl tu.. buek tangkal.. kok maun lokek lak..

Bapak said...

tahniah! alhamdulillah semuanya selamat

DUN Behrang 2020 said...

To Shifu67:

Terima kasih bro...

Aku bab membilang ni ade kurang skit le bro...lebih2 lagi musim ujan ni..selalu salah kira...hahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

TQ X 10!

DUN Behrang 2020 said...

To Kak Ngah:

Hahaha...nak pinjam omak ngan apaknyo pun bulehhhh!!!

DUN Behrang 2020 said...

To Bapak:

Alhamdulillah...berkat doa rakan2 juga tu...

Che' Pit said...

hmm baper ari dah poser? mesti x sabar nak raya, ngeh ngeh ngeh..

hmm tahniah3x..

bapak muda pun dah hilang debar, yg mmg takde tokoh lagi nak jadi bapak ni, mcm ner, ahaks..

ku tak sempurna said...

tajuk entri kita serupa...
tp ko ngan bapak2 muda tu tak serupa.. sbb dorang muda.. dan ko, errrr... hihihi....:P



.
.

tahniah...

julietchun said...

kena keje lebih kerasa pasni sebab bilangan ahli dah bertambah,ahaks.Tahniah buat anda berdua.

DUN Behrang 2020 said...

To Che' Pit:

Aku pun tak pasti brp hari dh poser...ingat nk raya je ni...

Tunggu le..sampai waktunye nanti...kan kau rasa getarnye...hehehe!

DUN Behrang 2020 said...

To KTS:

Nak kutuk aku le tu...cis...dorang mmg bapa muda...aku bukan bapa tua...cuma tak berapa muda jer...

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Adakah selama ini aku kerja tak berapa keras?

Apapun teruma kasih...

LiNda said...

wahh.. sukanya baca n3 awak .

siap ada lompat-lompat lagi . hahaha

Moral cerita ini adalah... semuanya sama sahaja . Tak kira yang senior or junior ... Selepas ini kena bantu isteri dalam pantang .

Gud luck !

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Kena lompat psl tak de iklan penaja...

Suami kena bantu...ni bukan jaman dolu2 weh!

Jasnia said...

Tahniah atas kelahiran anak yang kelima...Na ternangis pulak baca entri ni coz melibatkan ayah muda yang menanti kelahiran sulung. Terbayang-bayang suami Na...Harap sangat dia dapat ikut masuk tengok Na bersalin nanti...

DUN Behrang 2020 said...

To Na:

Insya Allah...saya turut mendoakan...minta suami Na temankan masa bsalin nanti...isteri akan lebih kuat dan buat persediaan awal...maksudnya mohon cuti ke...atau apa2 yg perlu...

semut api said...

YB,

ahlan wasahlan kepada orang baru..

Tahniah !!

DUN Behrang 2020 said...

To semut api:

Terima kasih bro!

Zyma Saad said...

Salam Dato Seri DUN......

Semoga semuanya selamat.Aku doakan yg baik2 buat ko & family.

My eldest sister baru bersalin anak ke-4 pd 7/12/2009. Baby boy....3kg.

;)

Zakaria Abdullah Sani said...

Tahniah bro dari teman..zas dan family..semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.....

DUN Behrang 2020 said...

To Zyma:

Terima kasih kerana mendoakan...amin!

Puteri aku lahir awal sehari nampaknya...tapi berat kurang sikit daripada anak kakak u tu....tak kisah la...asal semua selamat...kan?

DUN Behrang 2020 said...

To ZAS:

Terima kasih gak bro...semoga kita semua sentiasa dalam kebahagian yang berpanjangan dan dilindungi Allah S.W.T

lin said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,ut聊天室,情色遊戲,情色a片,情色網