Followers

Saturday, April 17, 2010

Ramalanku Benar Belaka...

Kesibukan beberapa minggu diakhiri dengan temasya sukan sekolah pagi tadi...dan esok di pusat bowling JJ, Ipoh...aktiviti 'memenatkan' badan diteruskan namun berbaloi dek rasa kekeluargaan dan kekitaan yang mendalam...anjuran Badan Kebajikan Staf SKTM.

Pagi tadi, ketika juru acara meminta guru-guru lelaki berentap dalam acara 100 meter, aku pada mulanya berat hati namun kekurangan seorang lagi peserta membuatkan aku menukar fikiran...

Sememangnya semasa di maktab aku merupakan ahli kelab olahraga dan peluang ini aku gunakan untuk melihat sejauh mana keupayaan aku yang telah terlalu lama aku 'tinggalkan'...

Ke garisan...

Sebaik wisel dibunyikan, aku mengerah seluruh tenaga untuk memecut semampu yang boleh...dan anehnya aku bagaikan berlari di awang-awangan...satu perasaan yang tidak pernah aku alami ketika berlari sebelum ini...

Akhirnya ketika penyampaian hadiah dijalankan...tempat ke 4 dimenangi Cikgu Azmir, ketiga: Cikgu Mukhrizal, kedua: Ustaz Sallehuddin dan JOHAN...jeng...jeng...jeng...

|

|

|

|

|

bukan aku weh...Cikgu Affendy yang menang...seperti yang aku ramal...aku dah patut pencen dalam bidang ni, lagi pun tak manis sebenarnya kalau aku menang...nanti apa kata cikgu-cikgu muda tu...kan...kan...hahahahahaha!

DUN: Pakcik dah tuo!

20 comments:

azlanlin said...

Maknanya lagu iklan Milo dulu-dulu dah takboleh pakai ka?

:: Besar bagai johan..

@ mungkin mr.dun tak pekena milo tarik serbuk kut di awal pagi... hehhe

kakngah said...

kompem dpt no. 1 kebelakang.... hihihi!!!
belokok padang..

Che' Pit said...

err cgu lan

mr dun ni besar umur jer.. badan tetap comel lote.. tu yang tak berapa nak kena .. tapi dia tetap johan, johan bab lain, bukan lari 100m ni, ngeh ngeh ngeh..

LiNda said...

wakakaka..

saya dah bersedia nak gelak jahat . ek'eeleh ... kompom tak menang !

sebab awak berlari diawang-awangan . Lain kali lari jejak tanah tauuu.

Apapun.. tahniah. Sebab berani sahut cabaran .

azlanlin said...

To CP: Sapa kata umoQ ja besaQ. Banyak lagi wooo..yang besaQ-besaQ.. Mr DUN ja yang tau.. nanti dia bagitau la tu..hehehhe

Catwoman said...

Salam Cik DUN....

Yuhuuuuuuuuuuu, aku dtg b`tandang ke istana hinggap ko!!!!

Sihat ke org di sana??? Hihihihi..

:)

iina said...

Hehehe alah malu2 lak nak tunjuk bakat.. mesti ramai bg sokongan hehehe ;)

DUN Behrang 2020 said...

To azlanlin:

Ye arrr...sibuk sgt kat padang....lupa nk pekena milo tarik serbuk tu daaa...patut la....

DUN Behrang 2020 said...

To kakngah:

Mulo2 den ingek paling belakang la...rupo eh ada lagi sorang...nasib baikkkkk...hahahahaha...

DUN Behrang 2020 said...

To CP:

Komen yo yo o jer...cam la pernah jumpa...kan Lan...

Johan tang lain tu pasal terlebih minum susu...hahahahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Tu la...mmg rasa cam tak pijak bumi...ingat dh laju...nak wat camner...kena sedar diri dah tu...pasni kena sahut cabaran lain lak....ada berani?

DUN Behrang 2020 said...

To azlan:

Uikss bro...yg tu x leh habaq nooo...sat g ada yg tak leh tido malam....hahahahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To catwoman:

Alhamdulillah aku sihat...cuma sibuk sbb sukan sabtu lepas...nanti aku hinggap kat istana ko lak ye...

Rashid said...

hahaa!!!! suspen je.. ingatkan masih kental gagah..

Tapi takper. bab lari kat padang tu je yang agak ke belakang. Tapi sya penuh yakin 'bab lari-lari' yang lain masih gagah perkasa!!

DUN Behrang 2020 said...

To iina:

Bukan malu...cuma mula2 tu sedar diri...dah tua nk bertarung ngan budak2 muda...kejap je dah mula lupa diri...ha...rasakan kena tinggal...huhuhuhu!

DUN Behrang 2020 said...

To Cgu Rashid:

Sebab dok sibuk menggagahkan diri dalam 'bab2 lain' tu le terlupa dah pasal bab2 lari kat padang nih...hahahahaha!

ONE ZABA said...

kau bersukan sapu sampah keliling rumah je la......

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

Huhuhuhu...ni bahana dok depan komputer 8 jam x 5 hari seminggu...tu yang perut 'lawa2' tu...

semut api said...

bro..
kalau lari dalam guni ok kot...

eitaqlate@gmail said...

minum milo anda pasti sihat dan kuat