Followers

Sunday, April 25, 2010

Rindu Serindu Rindunya...

Malam minggu yang tenang...

Baru berkesempatan untuk melangsaikan tag daripada CP:


1. Go to your photo files, select the 3rd photo folder.
2. Select the 3rd photo in that folder.
3. Post that photo along with the story behind it.
4. Then challenge 3 blogging friend to do the same


1,2 dan 3 : Gambar ni semasa aku jadi cikgu di sekolah murid-murid Asli...sekolah penempatan pertama dan meninggalkan pengalaman yang sangat mendalam...sekolah yang mengajar aku erti ketabahan, kasih sayang sesama insan, pendek kata...segala-galanya...

4: Oleh kerana mood aku baik malam ni...jadi aku pun bermurah hati untuk tidak men'tag' mana-mana blogger yang lain...don't worry..be happy!

DUN: Eng riag lekkkkk!

10 comments:

LiNda said...

Asal tiba waktu malam jek awak jadi baik hati kannn.... hahaha

Btw .. lucu and comel muka budak berdua yang paling depan tuh ..

xiiinam said...

Yang sebelah DUN tu.....bukan budak kan? Hensem...he..he...


Tempohari bekas anak murid saya yang mengajar di sebuah pos di ulu Perak datang jumpa saya.....seronok dengar cerita dia. Masa nak balik dia beli ubat kutu......buah tangan untuuk murid-murid, katanya.

Syukur...dia sukakan tugasnya.

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Tau2 je ye asal malam je baik hati...ni mesti byk pengalaman nih...

DUN Behrang 2020 said...

To xiiinam:

Takkan yang sebelah tu je yg encem...uwaaaaaaaaaaaa!

Kalo seorang guru yang mengajar di kawasan pedalaman bercerita tentang keseronokan dia di tempat bertugas kira dah 'sebati' la tu...

Ku Tak Sempurna said...

sungguh ASLI cikgu itu...


.
.

:D

Rashid said...

Dun.. tentu seronok ngan budak-budak orang asli.

Saya teringat ada satu citer, kat pendalaman Sabah. Masa cikgu duk ngajar, tiba-tiba budak dalam kelasnya itu bertempiaran melompat mengejar sesuatu..Rupanya diorang tu nampak sekor tupai.. terkejut cikgu tu. hehe

DUN Behrang 2020 said...

To KTS:

Sungguh ASLI...soci dan morni...gunakan tanpa was-was...hahahahaha!

DUN Behrang 2020 said...

To Cgu Rashid:

Pernah alami kejadian yg hampir serupa...tapi x pe la...disimpan dalam lipatan kenangan...

Che' Pit said...

Eng riag lekkkkk! - apa ke maksud nye tu?

Kalo seorang guru yang mengajar di kawasan pedalaman bercerita tentang keseronokan dia di tempat bertugas kira dah 'sebati' la tu...

hmm so kira nya mike ni dah jadi org asli lah yer, dah sebati dgn deme?

ps pasni kalau ada tag, teman letak Linda no 1 lak, mike no 2.. dia bising asik bawah mike jer

DUN Behrang 2020 said...

To CP:

Maksudnya : aku rindu weh!

Mmg teman pun dah sebati...9 tahun bersama-sama...dan tak kisah kalau orang kata teman ni ASLI...manusia gak kan...kan..kan...

Silakan...tag dia no 1 selamanya pun takpe...dan tak yah tag teman selamanya pun lagi tak pe...aiman tak kisah....hahahahaha