Followers

Sunday, April 11, 2010

Sampai Hati...

Petang Khamis yang lalu...

Setiba di rumah selepas menjemput Cik Ayang balik dari kerja...Cik Ayang bergegas menolak pintu pagar...tapi belum pun separuh Cik Ayang berlari masuk ke dalam kereta semula...sambil memberitahu aku bahawa ada seekor kucing sedang bercanda dengan 'sesuatu'...

Aku lantas turun dari kereta dan wachaaaaaaaaaaaaaaaa!

|

|

|

|

|

|

|

|


Selain pencinta yang setia...aku sebenarnya pencinta haiwan tapi dalam kes ni...'cobra' yang tak diundang ni terpaksa aku korbankan demi keselamatan keluarga...maafkan aku!

DUN: Orang perempuan memang geli kalau dengan ular yang ini....

12 comments:

Che' Pit said...

Orang perempuan memang geli kalau dengan ular yang ini....

err ular apa yg perempuan tak geli?
kompius seketika..

kesian cobra tu, comel molek je mcm org yang mengorbankan nya tu.. tapi sape suruh dia menceroboh ye tak?

DUN Behrang 2020 said...

To CP:

Yang tu orang perempuan kena jawab...

'Comel' lagi masa kepala dia tengah kembang....zasssssssssss!

kakngah said...

jaga2.. ada kemungkinan mak & bapak cobra berkeliaran di situ...
sila tabur belerang keliling rmh yer...

Zakaria Abdullah Sani said...

`Awwwaauuu!! Jangan lee..tunjuk ular tuuu..I geli tauuuu.....nanti I demam karang...baru U ttauu....`
Itulah agaknya dialog, kalu perempuan tengah geli bila tengok Uular..kan..kan....

`Haa...MATI pun !!!,..Hempedunya boleh buat ubat..hi..hi..` Ini agaknya dialog pencinta makan haiwan..ha..ha...

`Udah, ajal dia...ape nak buat...Ajal dan Maut.. kan di tangan TUHAN...ye tak??...Tanam je lah......` Itu agaknya dialog orang biasa, macam kita...bila cerita pasal ularrrr............zas

DUN Behrang 2020 said...

To kakngah:

Boleh jadi gak tu ngah...dopan umah ni padang bola...dopan lagi tapak perumahan tapi masih ponuh somak...sosek agak eh...

DUN Behrang 2020 said...

To ZAS:

Geli sampai demam tuuuuu!!!

Hempedunya boleh buat ubat? Ubat apa tu ye...ubat kuat patuk kaaaa?

Ye...udah ajal dia...tu sebab dia 'datang' petang tu!

LiNda said...

Tergelak saya baca soalan CP .

Tapi saya gelak sopan .. slow motion . ha ha ha


Ermm... anak ular tuh . Kata orang bila ada anak, tentu ada ibunya .

So,

awak kena berhati-hati . Pasni rajin-rajinkan tulang tebas semak samun yang ada di sekeliling rumah .

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Bukan sebarang anak...bujang dah tu...dok cari gelpren agaknya...semak samun tu jauh ke depan...dok tebas nanti heran lak orang apsal rajin sgt...dpn umah padang permainan...tersesat je tuh...

ONE ZABA said...

siat kulit buat tali pinggang....

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

Goreng pun sodap!!!

GPI SKSV said...

إنا لله وإنا اليه راجعون

Rashid said...

uisss ular. Nasib baik kucing ada..

TEringat dulu. Saya pernah terserempak bila kucing melawan ular. Ular tu besar & panjang.. hampir 15 minit ular dan kucing bertentangan mata.. akhirnya.. ular itu pergi.. kucing itu tetap melihat ular yang beredar pergi..

Saya suspen je melihat..

Sebab itu baik sebenarnya kita pelihara kucing kat rumah..