Followers

Monday, March 30, 2009

Earth Hour 2009

Sejujurnya baru tahun ni aku "terperasan" benda ni ada...itu pun bila kerap dengar promo melalui radio yang sentiasa hangat tatkala memandu menghantar anak-anak ke sekolah dan ke tempat kerja...sampaikan Kak Long dan Abang Ngah pun "tahu" apa itu Earth Hour.

Kebetulan sekarang ni setiap hujung minggu Kak Long dan Abang Ngah memilih untuk tidur di rumah Opah bermula hari Jumaat dan akan diambil pada petang Ahad. Maka petang Ahad baru-baru ni ketika dalam perjalanan pulang ke rumah, Abang Ngah lantas bertanya;

Abang Ngah : Ayah padam lampu tak masa Earth Hour tu...ala satu jam aje!

Aku : Ayah tak padam sebab Malihah dengan Syakir kecil lagi...tak biasa bergelap sangat...lain la kalau dorang dah tidur...

Abang Ngah : Oooooo!

Sebagai menambah perbualan, aku sengaja tanya soalan yang sepatutnya aku tahu jawapannya.

Aku : Rumah Opah padam lampu ke? (Padahal aku tahu tentu tak padam punya)

Abang Ngah : Padam!

Aku : (Dalam Hati ...Biar betul Abang Ngah ni!)

Abang Ngah : Mula-mula ada bunyi POM!..Kuat sangat... Abang Ngah takut terus peluk Opah!

DUN: Blackout ropanya!Huhu!

4 comments:

julietchun said...

POM! Off Hour namanya tuh,takyah promo, kalo dia nak jadi bile2 masa pun bleh,hehehe.

sonata anak kancil said...

tak kuasa nak padam! tetiba je padam sendiri - otomatik sokong kempen...

DUN Behrang 2020 said...

To JC:
Tul tu...memang menggagau cari pelita sbb tak ready...usahkan bebudak...kita yg RUMAJA ni pun mau tergezut kamben!

DUN Behrang 2020 said...

To sonata:
Tu la...idak pun buat le kempen time kul 1 pagi ke...4-5 jam bgelap pun tak pe...errr bergelap je kan...kipas leh pasangkan?