Followers

Wednesday, June 10, 2009

Berdua Lebih Baik...

Lama tak bukak 'pintu rumah', almaklum la cuti-cuti sekolah ni...

Bercerita pasal cuti sekolah ni...antara 'aktiviti wajib' adalah memenuhi undangan majlis perkahwinan la kan...aku pun sebelum 'berangkat' ke kampung cik ayang, sempat gak makan 3 kenduri dan hujung minggu ni ada 3 lagi yang menunggu...

Dan pastinya yang paling melakar sejarah ialah undangan ke majlis perkahwinan pada malam 30 Mei 2009. Perkahwinan anak perempuan Yok Terbang a/l Yok Rois dengan seorang guru sekolah di kampung berkenaan. Menariknya, kedua-dua mempelai ini adalah keturunan orang Asli yang telah medapat hidayah dengan memilih Islam sebagai pegangan hidup.

Mengambil konsep perkahwinan orang Melayu, rombongan pengantin lelaki segak berkeris tanjak diarak dalam kegelapan malam dan disambut oleh pengantin perempuan sebelum duduk di pelamin yang dihias indah. Acara kemuncak ialah memotong kek 3 tingkat sebelum 'makan beradap' dan aku sempat 'menepung tawar' atas permintaan bapa pengantin perempuan...


DUN: Apa beza bersanding siang dengan bersanding malam?

8 comments:

julietchun said...

bersanding malam tetamu cepat balik skit, jadi taklah penat sangat,kekekkeeke.

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Ye ker...aku tgk pengantin je yg nk cepat 'balik'...kekekeke!

iina said...

malam siang samo ekk.. malam bersanding leh nyorok2 heheheh siang mano nak sorok dah.. ;)

DUN Behrang 2020 said...

To iina:
Buleh ko main nyorok2, kang tertukar laki kang...nayo!

LiNda said...

iskk.. bersanding malam kan cantik .. berseri-seri pengantin disinari lampu-lampu neon.. hahaha

bersanding siang ~ panas terik disinari cahaya mentari ..

okeh tak jawapan nie or diterima dek akal tak ????

DUN Behrang 2020 said...

To linda:

Tak tercapai akalku...hehehe...

sonata anak kancil said...

mana gambar pengantin nya....

DUN Behrang 2020 said...

TO sonata:

Sedang diusahakan...ada sedikit gangguan pencahayaan...