Followers

Thursday, August 13, 2009

Pahit Akan Manis Akhirnya...


Biasa la kan...bila kita dah 'selesa' kerja kat satu-satu tempat tu, tetiba kena tukar...memang semacam je rasa...pahit ada, payau pun ada...apapun kena telan macam dalam entri yang pernah aku tulis sebelum ni...(selak jangan tak selak!)

Dan seperti yang selalu kita dengar..."adalah hikmahnya tu"...aku memang percaya dengan pernyataan ini...setiap kejadian pasti ada hikmahnya...

HQ : En. Dun ye...saya Pn. X dari bla...bla...bla...

Aku : Ye, saya bercakap.

HQ : Encik kena pergi ke Royal Albert Hall (sila jgn percaya, sebenarnya Royal Bintang di Seremban) pada 17 & 18 Ogos ni.

Aku : Boleh saya tahu atas urusan apa ye?

HQ : APC, encik salah seorang yang terima anugerah tu...bla...bla...bla...

Aku : Ok. (terkejut sebenarnya)

HQ : Surat akan menyusul kemudian, itu sahaja encik.

Aku : Ok, terima kasih.

Smileys

DUN: Alhamdulillah dan terima kasih kepada yang sudi menghargai...

24 comments:

Zakaria Abdullah Sani said...

ZAS to DUN :
"Biasa la kan...bila kita dah 'selesa' kerja kat satu-satu tempat tu, tetiba kena tukar...memang semacam je rasa...pahit ada, payau pun ada...apapun kena telan......"

....Yalah..sekali baca coretan tuan dan hayati betul2.Macam terpalit pada teman.(terperasan kot)

...."Dan seperti yang selalu kita dengar..."adalah hikmahnya tu"...aku memang percaya dengan pernyataan ini...setiap kejadian pasti ada hikmahnya..."

.....Yalah, setuju tu jika ada hikmahnya.... Tapi, jika kita bertukar ni bergantung pada nasib. Betul tak ? Kekadang jika nak dibandingkan nasib tuan dengan nasib saya....rasanya, 'jauh panggang dari api', umpama, 'langit dengan bumi'Laksana, kaca dengan permata'. Kan jauh bezanya tu.......

....Tak sampai 4 bulan....saya bertukar saya dah dapat title "samseng" (hikmah ke tuu).Tuan pula dapat APC....bezanya kita.

.....Agaknya 'bahtera' yang kita naik tu yang membezakan kita kot!! Tuan dapat 'bahtera' yang dikemudi dengan penuh rasa....Tetapi saya , 'bahtera' tongkang yang hampir tenggelam dan pecah...Jurumudinya pun tak tahu haluan yang mana nak dibawa...Mungkin, rezeki, nasib, tuah,yang membezakan kita....kan DUN..??
...atau entahlah.......zas

TAHNIAH BUAT SAHABAT KU DUN.Anda sebenarnya rajin dan bijaksana.zas.

LiNda said...

Tahniah ! rezeki anak...

btw.. pastikan anda mendapat surat dulu ..pastu baca betul-betul tau..terutama bahagian tarikh .

Al-maklumlah..perkhabaran di pendengaran ada bezanya dengan penglihatan .. ekeke

Na Shari said...

Alhamdulillah...dan tahniah. :)

iina said...

Alah bisa tegal biasa.. eloklah untuk berhijrah dan berubah supaya motivasi kerja pun meningkat.. dan dapat kutip pengalaman lain pulak ;)

Tahniah atas kecemerlangan tuh ya

ONE ZABA said...

tahniah la dun....tak jadi la ko naik sini nampak gayanya.

DUN Behrang 2020 said...

To zas:

Membaca komen anda sebenarnya telah menelah rasa dan semangat anda...anda punya visi dan misi yg jitu lantaran itu anda 'terkesan' dgn jurumudi anda...namun anda tetap cool spt biasa...menjalankan tugas yg diamanahkan penuh ikhlas...

apapun bro...banyakkan bersabar...dan hikmah itu akan datang jua...

DUN Behrang 2020 said...

To linda:

Tu la...teman pun x pasti lagi kat royal albert london ke...royal bintang...tgk tarikh lak dh lepas...mana tau...uwaaaaaaaaaaaaaa!!!

DUN Behrang 2020 said...

To Na:

Alhamdulillah dan terima kasih...

DUN Behrang 2020 said...

To iina:

Terima kasih...seronok sbnrnya kutip pengalaman ni...MMA (mcm2 ada).

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

Terima kasih bro...balik dr sana terus naik...nanti kita calling2...

ku tak sempurna said...

peeeewwwiiiittttt...

pahit dah bertukar manis :D

tahniah... nanti belanja eh.. :D

DUN Behrang 2020 said...

To KTS:

Terima kasih...belanja? Tak de halnyeeeeeeee!!!Tunggu je n3 akan datang...

Bapak said...

alhamdulillah, tahniah DUN

kuIna LadyInRed said...

dpt anugerah... tahniah ...

xiiinam said...

Salam...terima kasih atas doa yang dikirim...

DUN Behrang 2020 said...

To Bapak:

T/kasih...kalo dekat leh gak skali skala ngeteh!

DUN Behrang 2020 said...

To kulna:

Terima kasih awak! Pembakar semangat tuuu!

DUN Behrang 2020 said...

To xiiinam:

Salam...sama-sama...lihatlah berapa ramai yg bersama2 anda dan mendoakan anda...ceria selalu!

julietchun said...

tahnih,tahniah. moga lepas ni kan ada anugerah lain yg akan menyusul.

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Terima kasih...ko tak nk anugerah kan aku pape ker?

Rashid said...

ermm.. TAHNIAH!!! tanda kecemerlangan diri dan tugas. Moga berterusan.. dan terima lagi. Walaupun bukan sasaran itu semua tapi kalau dah dapat okeyla kan. sekurangnya kita dapat sikit sentuhan utk terus melangkah gagah & macho..

Deanz said...

salam..

tahniah! lepas ni rajin2 lagi melawat kawasan.. hahaha..

Salam kenal..

DUN Behrang 2020 said...

To Cgu Rashid:

tkasih...yg penting terus bkerja dengan penuh keseronokan...anugerah tu dah org nk bagi ambil je la...lain tahun tengok orang lain lak ambil...takmo dengki2...

DUN Behrang 2020 said...

To Deanz:

Terima kasih...insya Allah pasni lg lebih 'mesra bersama rakyat'...salam kenal gak...