Followers

Tuesday, July 7, 2009

Terperangkap Dalam Sinaran...

Senarionya begini...

Januari 2004, aku mengambil keputusan untuk mencuba kerja 'dalam bidang baru' dengan satu Bahagian di Kementerian Pelajaran melalui rangkaiannya di Tanjong Malim. Ketika itu aku 'ketua' yang ditugaskan mengurus 'pejabat' berkenaan...best oooo kerja sorang2 nih! Dah sorang, ketua pun aku, tukang sapu pun aku gak la...GK (Gila Kuasa) beb!

2005 aku mendapat Pembantu Tadbir yang tersangatlah cekap dalam membuat tugasan yang diberikan...Aida namanya (terima kasih kerana sangat banyak membantu!) Setahun kemudian seorang lagi pegawai ditugaskan untuk membantu bersama-sama 'memeriahkan pejabat' yang sebelum ini 'dikuasai' sepenuhnya oleh aku... Saiful namanya dan sangat cemerlang dalam bidang tugas dan mempunyai karisma tersendiri...
tak de kena mengena ngan karisma kapoor tu!

Pertengahan 2008 berlaku penstrukturan semula dan oleh kerana aku belum masuk 'zon', aku diturunkan pangkat ke tempat kerja sekarang menjadi orang nombor 2! Sehinggalah petang semalam, aku akhirnya melepasi zon dan dihakikikan...bagai satu sinaran cahaya yang dinanti-nanti kala dinihari.

Namun cahaya itu memerangkap aku dalam kejauhan...aku ditukarkan ke pejabat di GOPENG yang jauhnya hampir 90 km sehala dari tempat aku bekerja sekarang bermula 1 JULAI 2009!

DUN: Gatal lak kepala aku nih!

19 comments:

azlanlin said...

Tahniah... jauh perjalanan, luas pandangan. Kejauhan itu membuatkan kita mencari ruang yang dekat-dekat pulak...tak gitu?

Harap2 tak le jauh yang semakin menjauh... Mungkin akan ke Ipoh pulak kut...Atau terus ke Tanjong Malim.

Segalanya berkemungkinan..

DUN Behrang 2020 said...

To azlanlin:

Terima kasih bro...segalanya mmg berkemungkinan...mungkin permulaan bg langkah yg lebih laju...harap2 camtulah...apapun biar jauh asal sentiasa dekat di hati...rasanya restoran behrang 2020 tu tak tutup lg bro!

Na Shari said...

Tahniah...So, kena pindah Gopeng la ni?

ONE ZABA said...

pertama.... tahniah dpt hakiki
kedua... tahniah dpt ke gopeng ( dekat ngan rumah mak aku tu)
ketiga... itulah nasib kita. kekadang rasa macam satu langkah yang silap aje masuk tempat kerja ni.

DUN Behrang 2020 said...

To Na Shari:

T/kasih...tu la...kena pindah le nmpknye...pestaim kena tuko jauh nih!

DUN Behrang 2020 said...

To one z:

Pertama...t/kasih, kedua...kat rumah mak mike tu byk pokok deroyan tak (cuti2 singgah le), ketiga...silap sbb kena pikul kamera ke bro...hehehehe!

DUN Behrang 2020 said...
This comment has been removed by the author.
LiNda said...

wah.. siempunya nama Aida and saiful mesti kembang kempis idung dia kannn.... mesti nanggis bila Bos dia yang gila kuasa neh akan ditukarkan .

Apepun..tahniah.

Gopeng okeh ape.. kalu nak cari ilham cangkung jek kat atas Batang paip dia yang sebesar alam tuh .

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Nangis ke dak tak tahu le kan...hati orang...apapun mmg sesuwei je paip besor gopeng tu wat mencangkung cari ilham...mcm ada pengalaman je...hahaha!

LiNda said...

hahahha... tak sesuai tau nak citer kat sini ..

tapi saya dok bawah jek .. isk ngerri sehh.... itu pun dah seram sejuk ..

julietchun said...

aku baru ingat nak singgah ke Behrang cari ko.Tahniah, rezeki Cik ayang dan anak2 ye.

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Ada cerita ker....syhhhh..jangan pandang belakang!!!!

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Aku nak pindah baru ko nak datang...t/kasih la...moga ada sinar hikmah menanti...

psstt...aku target kejap je...pastu aku nk balik sini semula...huhuhu!

GPI SKSV said...

Tahniah... sbb 'hakiki'
Takziah.. sebab dah lama sgt dok Batang Padang... Amik le angin luor pulak
Tah ape tah... kesian Zeck @ Ita...
pasti depa ilang seorang jiran yg berkaliber...

Bapak said...

Tahniah DUN kerana telah dihakikikan.

Nampaknye setelah berada di Batang Padang selama kira-kira 5 tahun, DUN berkhidmat tuk Kinta Selatan pulak yer.

selamat bertugas & meraih pengalaman baru.

p/s : paip besor Gopeng nampak jer dah berkarat tapi bersejarah ngan penuh nostalgia yer. kalu tak takkan org Kampung Sg Itek & sekitar mempertahankannya daripada ditanggalkan..

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Tak ilangnya jiran deme yg berkaki lebor...teman sorang je yg ke Gopeng...lgpun taman teman tu tak sipa2 lagi...huhuhu!

DUN Behrang 2020 said...

Berkhidmat di Btg Pdg dh 15 tahun, cuma dlm 'Bahagian' ni baru 5 tahun,
dah 'saya yg menurut perintah'...

Oooo paip besor tu mcm 'fofular' je!

SITI JAMALIAH BINTI RAMLI said...

Tahniah. Apapun ada hikmahnya. Akan bertambah sahabat. Pengalaman dan ilmu baru. Baru 90 km tak mcm kak dulu 270 km....Nun...dihujung negeri. Sabar ...InsyaAllah kejap aje di sana. Jgn lupa pd 'geng' sini udah le...Kirim salam pd adik Ayang ye.

DUN Behrang 2020 said...

To Kak CT:

Terima kasih sbb bg sokongan...mana leh lupa kat geng2 sini...terlalu istimewa...insya Allah ada hikmahnya!

Insya Allah salam disampaikan...walau kat sana...akak dan teman2 lain sentiasa 'disisi'(blog). Kirim salam kat abangnye...