Followers

Friday, September 4, 2009

Mengintai Dari Tirai Kamar...

Masa: Detik 11.30 malam...

Sebaik saja aku panjat katil, belum pun sempat meletakkan kepala...henpon cokia aku yang berada di sisi bantal memberi isyarat ada satu sms baru...kiriman jiran kiri...

SMS : Anak siapa yang main buai tengah2 malam tu? Korang dah seram ke belum weh!

Rumah kami ni berdepan dengan taman permainan kanak-kanak...apabila membaca sahaja sms tersebut aku pun mencari sudut yang sesuai untuk meninjau...puas ku amati buaian yang dimaksudkan...sedikit kelam walau masih ada sisa cahaya lampu jalan membelah kepekatan malam...

Tidak puas hati dengan kuasa bionik mata aku...aku lantas mencapai kunci pintu dan memilih untuk meninjau dari luar rumah...dan apa yang kulihat hanyalah buaian yang berbuai malas tanpa ada susuk manusia di situ...huhuhu!

Misi yang gagal memaksa aku membalas sms jiran tadi...

Aku : Tak de pape pun!

DUN: Agak-agak korang la apa yang terjadi selepas itewww!

32 comments:

GPI SKSV said...

Salam bro...

why not you just fwrd that 'scaru msg' to your right friend? i'm sure he'll take proactive action by lighting on his porch...

surely all of you will look clear what's or who's swinging...

lalalalalala... last night? friday's night! oh nooooooo...

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Malam keliwoonnnn? Saja tak nak ganggu jiran kanan lena diulit mimpi malam jumaat...cuma musykil skit...WSS letak luar pagar lak...jgn biarkan hidup anda diselubungi misteri....

ONE ZABA said...

bulan pose mana ada antu la...semua kena kurung.

kacang hantu tu kut....

julietchun said...

aku agak mat bangla/mat indon ler,hehehe.

iina said...

Tiupan angin sepoi-sepoi bahasa malam hari hehehe..

Na Shari said...

Hehehe..Anti klimaks betul la.

Taknak teka-teka. Nak tau kisah selanjutnya je... :)

LiNda said...

eeeii serammmm...

hati-hati.. jangan nak sesuka hati ngendap okeh . nanti dia sergah baru tauuuu ...

hermm... taman permainan diatas bukit tuh ke ? yang ada bangunan pejabat baru tuh kann..kann...

GPI SKSV said...

keliwon ke ape ke.. tak penting!

gamok nye mlm td.. anak2 jiran DUN teringin naik buai tu... so, diorang nyusup kluar rmh.. ajak geng 2-3 org!

tp bila anda dpt SMS tu.. mereka tau! cepat2 diorang balik.. mak diorang dah panggil! sbb tu la buaian tu masih bergoyang.. bukan sebab angin...

amacam? ok ? puas hati?

Zakaria Abdullah Sani said...

..ZAS setuju GPI SKSV. Amboi GPI SKSV udah jadi bomoh ke.....bila mike tukor propesen....

DUN, mulai hari ini usah risau, usah takut, usah berdebor2.......cool aje....kawan kita nii udah jadi Tok Pawang/Tok Moh.....ade masalah, kontek Tok Moh GPI ni.....

Yeeeeee..aaaaaaA..gi tidor.....tidor N mimpi yang indah2.....gi tidorrrr..ZAS

arsaili said...

salam...ada bunyi anjing menyalak ker? atau bunyi burung hantu?

Che' Pit said...

salam DUN,

hehe malam jumaat lak tu.. tapi betul gak kata one zaba, bulan poser hantu kena kurung, melainkan hantu yg terdiri dari kalangan manusia itu sendiri, ngeh ngeh ngeh..

maybe tiupan angin yg agak kuat kot.. hmm nasib baik umah sy tak ngadap taman permainan..

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:

Tu psl aku berani kuar rumah...kalau bukan bulan pose cuak gak oooo!

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Suka suki je ko tuduh mat bangla/mat indon...mentang2 boipren ko mat vietnam...

DUN Behrang 2020 said...

To iina:

Boleh jadi gak tu...tp sapa ek yg jiran aku nampak tuuuuuu!!!

DUN Behrang 2020 said...

To Na Shari:

Ikuti sambungannya ramadan akan datang...boleh?

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Taman permainan lain...yg tu kat bawah skit...yg ni kat ujung sebelah kuil...tepi bukit belakang...ni mesti dah lama tak mari nih!

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

No komen...uwaaaaaaaaaa tak aciii! Tak aciiiii!!!Mana leh g tanya weh!

DUN Behrang 2020 said...

To ZAS:

Tak de maknenye jd bomoh bro...ni mesti tanya ngan org rmh jiran kiri la tu...siap leh tau 2-3 orang lak..teman lom pun cerita apa2...dah kena caras...tak aciiiiiiii!!!

DUN Behrang 2020 said...

To che' pit:

Mmg masa diintai tu...tiada makhluk yg kelihatan...bila disms semula...dikhabarkan bebudak tu dah balik ke rumah berhampiran...ada 3 org budak...camtu le endingnye...sekian.

DUN Behrang 2020 said...

To arsaili:

Bunyi burung antu x de la pulak...burung lain ade laa...

Zyma Saad said...

Seram la,Bro.....

Aku agak la tu mesti anak Cik Punti la. Mak dia terlupa kat anak la tu....that`s why anak Cik Punti main kat buaian tu tgh2 memalam buta.
Meremang bulu kaki aku.....ishhhh.
(aku ada bulu kaki ke)

LiNda said...

laaa.. awatnya dok kat ujung sebelah kuil, tepi bukit belakang ? Jauh nau duduk ...

Tapi baguslah jugak . Fuhh ! legaaa... maknanya pdg permainan yg saya sebut tuh, bebas dari antooo..

hehe

xiiinam said...

....iklan dulu ya!

DUN Behrang 2020 said...

To zyma saad:

Ishh ko nih! Tak baik tuduh mak punti lupakan anak dia...

Kalo ada bulu kaki guna je yg dlm iklan tu....lekap dan tarik...eeeiii meremang aku!

DUN Behrang 2020 said...

To Linda:

Dah rumah kat ujung sana je yg ada masa aku nk beli tu...

Bebas dari antoooo...mudah2an...tp antooo kepala itam asyik merayau je kat behrang 2020 la ni...sblm bln pose arituh siap tertinggal motor sbb kena sergah...10 minit pastu yg ppuan selamba jer amik motor tu...yg jantan?...Hampeh!!!

DUN Behrang 2020 said...

To xiiinam:

Opkoz kena iklan...kang sapa nk bayar...hehehe!

GPI SKSV said...

"ni mesti tanya ngan org rmh jiran kiri la tu...siap leh tau 2-3 orang lak..teman lom pun cerita apa2...dah kena caras...tak aciiiiiiii!!!"

Tuduhan ini berunsur fitnah.
Saya akan saman anda.
Sila tarik balik ayat di atas dlm masa 24jam..

bila mase pulak aku tanya dgn jiran kiri tu...

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Eleh...nk saman kunun...ok la...maap andai ia berunsur fitnah...tapikan cerita lom abis lagi siap tahu ada 2-3 org budak...pastu balik rumah sebaik shj sms dikirimkan...ok la...boleh diterima itu kelebihan anda...syabas dan tahniah!

GPI SKSV said...

sib baik.. dah tarik kenyataan x sampai 24 minit.

Jiran kiri takde kaitan...
Jiran kanan ada la borak.. tp dia tak beri klu pun...
Just my imaginasi...

The truth is out there. BUT Allah knows the truth..

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Allah knows the truth...

dan bg hambaNya yg memiliki kelebihan, gunakan sebaik mungkin dan renung2kan...selamat beramal!!!

Rashid said...

ermmmm .. seronoknya..

DUN Behrang 2020 said...

To Cikgu Rashid:

Apa yg seronok tu...berbuai malam2 atau menjejaki anak cik ponti atau malam jumaat yang seronok...