Followers

Tuesday, December 2, 2008

Rakit Batang Pisang

Gambar Hiasan

Masih dalam mood cuti sekolah walaupun aku sebenarnya tak cuti pun sejak tukar "aliran" ni...maka terbayanglah kisah silam zaman kanak-kanak...antaranya bermain rakit batang pisang di sungai berhampiran rumah emak. Seronok sangat!

Bila terpandang anak-anak yang tidak merasai kenangan sebegini, kesian la pulak...tapi nak buat camne...sungai kat rumah emak pun dah hampir kering airnya...pokok pisang hutan tu mungkin banyak lagi...

Apapun aku bercadang nak berpakat dengan abang-abang dan jiran-jiran untuk turun ke sungai tu sambil "mengemaskini" laluan mana yang patut sementara cuti sekolah masih berbaki sebulan lagi ni...bagi dorang rasa pengalaman yang aku rasa suatu ketika dahulu...

DUN: Cewah, macam le aku ni ada banyak masa...hehehe!

2 comments:

sonata anak kancil said...

Kalau anak2 kita, cara hidup sama macam kita dulu2, bolehlah diajar main rakit batang pisang.Tapi lain dulu, lain sekarang!kalau nak ajar juga, tunggulah sampai depa habis main!

DUN A. RANI said...

Memang kena tunggu, tak boleh dibiarkan...lagi best mak ngan pak main sama...just imagine!!!