Followers

Thursday, April 23, 2009

Bunting La Pulak...

Waktu santai pada malam hari aku isi dengan kesempatan menonton berita bersama anak-anak (sambil jaga Syakir dan Malihah sebenarnya), sementara Cik Ayang membuat kerja mana yang patut...Abang Ngah sibuk bermain kerana rancangan kegemarannya "tergendala sebentar" sehingga jam 9.00. Kak Long kelihatan sibuk membaca sesuatu.

Kak Long : Ayah, bunting tu apa?

Tanpa mengalihkan pandangan dari kaca tv aku cuba beri penerangan...(satu kesilapan yang besar kerana tidak memberikan perhatian kpd anak2 yang sedang bertanya dan kesannya..?)

Aku : Bunting tu sama macam manusia sedang mengandung. Cuma istilah bunting kita guna pada haiwan...kucing ke...macam Putih hari tu...sebelum ada anak, kan perut dia besar sangat...

Kak Long : Tapi dalam kamus ni tak de gambar haiwan pun, gambar tali dengan tiga segi warna warni ada la....(kata Kak Long sambil menunjukkan Kamus KBSR yang dibacanya.)


Bunting yang dimaksudkan...

DUN: Apa kaitan keladi bunting dengan bunting pelamin?

14 comments:

iina said...

takde kaitan.. satu tuh tanaman.. satu tuh manusia ;)

julietchun said...

keh,keh,keh, haru sungguh. Lenkali sila amik perhatian bila di tanya.Isteri Q Haidar bunting pelamin,kekekee.

sonata anak kancil said...

Kena perbetul semula...Samaada ejaan mahupun bunyiannya...atau sebutan dalam B.I atau B.M...serta maknanya.


Yang pasti si ayah jangan dok ralit tengok tv - cuba tengok sianak tu ! nak salah sape? anak tak salah ! dia budak nak belajar!!!

4 'so' bersaudara... said...
This comment has been removed by the author.
GPI SKSV said...

My comment..

let your daughter write first.. what is the word she asking for?

And you check.. what type of article she reading...

Then, you answer..

Bunting is: bla..bla..bla..

Bun = ban = roti
ting = thing @ think.. fikir...

azlanlin said...

memanfaatkan "hasil"nya...

Binjaie said...

fuh suspen....

DUN Behrang 2020 said...

To iina:

Pertama tuh...tak sama ke...atau tak serupa?

DUN Behrang 2020 said...

To juliet:

Bertuah sungguh isteri Q Haidar itew!!!

DUN Behrang 2020 said...

To sonata:

Saya pun "budak" baru belajar gak...hehehehe!

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Yes Sir! Please forgive me Sir!

DUN Behrang 2020 said...

To azlanlin:

Mendalam dan menuntut pendalaman yg tinggi...kena g perpustakaan UPSI camnih!

DUN Behrang 2020 said...

To Binjaie:

Suspen dan penuh thriller...jangan tegurrrr!!!

lin said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,ut聊天室,情色遊戲,情色a片,情色網