Followers

Thursday, April 16, 2009

Camar Yang Pulang...

Program ke SK Pos Musoh : 14 & 15 April 2009


Berkumpul di SK Batu 7 sebelum meneruskan perjalanan sejauh 19 km , menaiki kenderaan Guru Besar yang cukup selesa...yahoooooooo!!!

Perjalanan diteruskan dengan menaiki motor penduduk Kampung Asli Pos Musoh sejauh 6 km mendaki Banjaran Titiwangsa...yehaaaa!!!

Tersangkut jua akhirnya...keadaan jalan tanah merah yang sangat "mengerikan" memaksa kami menapak sejauh 1 km ke destinasi...

Selamat tiba ke destinasi impian...mana lak dorang ni pergi?


La...takkan tergolek dah bro! Penat berjalan wooooo!!!

Antara guru yang bertungkus lumus menyediakan makanan dan minuman sepanjang kami berada di sini...terima kasih cikgu!

Sebelum...

Susun atur PSS setelah "dimake overkan..."

Aktiviti diteruskan selepas solat Asar...semangat yang terus membara!

Guna kain pun boleh....

Seorang guru sedang mencuba talian internet... dunia tanpa sempadan!

Akhirnya Guru Besar tersenyum lebar...

DUN: Lepas ni nak "melawat" selatan Batang Padang lak...

16 comments:

julietchun said...

Nama tempat tu ganas sungguh seganas org yg memanjat hanya pakai kain,kekeke

DUN Behrang 2020 said...

To Juliet:
Nama je ganaz, tapi orang2nye meseraaa...

yang pakai kain tu kata...kalo terjatuh...kain tu dulu bukan dia...

sonata anak kancil said...

mana tempat ni? kalau dapat peluang meredah macam ni - suke nye!!!

DUN Behrang 2020 said...

To sonata:

SK Pos Musoh, Tapah, Perak. Tmptnye mmg best...perjalanannya pun mencabar..."belakang" ofis one Z je!

GPI SKSV said...

lps ni.. selatan? emm.. SKTM la tu...

tak pun.. SKPT... atau SKPB...

kakngah said...

terpancar kepuasan dr snymn guru bsr tersebut.... eh.. dia posing semulajdi ke.. atau DUN rqst posing camtu???

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

SKTM tu sah2 salah...SKPT tu...hampir tepat...SKPB tu...no comment!

DUN Behrang 2020 said...

To kakngah:

Senyuman ikhlas tu kakngah...ye la...internet berjaya disambungkan...tentu seronok...maklum la tinggal kt kwsan camtu...leh gak jenguk "rumah" kengkawan bloggers!

Binjaie said...

mencabar...

DUN Behrang 2020 said...

To Binjaie:

Mencabar dan tercabar...cabaran dalam hidup memberikan kita satu pengalaman yg sangat bernilai!

alberangque said...

Ya tak ye! Saya nampak yang berbaju pink dibelakang kereta dan terbaring di atas bangku kemudiannya, kalau tak silap orang yang berasal dari Kg Relong. Orang Lepeh. Anak saudara akulah tu. Anak Kakak Yang Jah. Cucu Mak Itam Limah (kakak kepada ayah aku)

DUN Behrang 2020 said...

To alberangque:

Ye ke...kira cam program jejak kasih la ni...org tu mmg org Lepeh...jeng X 3! Dah jadi org kuat kat perak nih! Dah kenal tu, selalu2 le datang ye...

TAJARAZHAR ABU BAKAR said...

Memang betul seperti yang ditelah oleh alberangpue (pak andak yusof)tu.
dah itu ntakdir dan suratan mata pencarian. dimana jua kita tetap perlu mengabdikan diri kepada amanah dan tanggung jawab. memang terasa juga ingin berbakti kepada anak negeri sendiri, tapi belum masanye kut. sampaikan nsalam kepada semua anak relong dan berang.-- ttaja@gmail.com

DUN Behrang 2020 said...

Wah...betul-betul jejak kasih nih...x kisah le tabur bakti kat mana2 pun...yg penting demi anak bangsa! Kena lak dh jatuh "chenta" kat tmpt orang...tp akan datang tiada sapa yg tahu!

alberangque said...

Kepada Anak Sedaraku, TajarAzhar!!
Aok tau dak, orang Ghelong dah ramai berblog. Pupu poyang aok ada berblog juga. Abang aok yang Dr. di Kuantan punya blog. Boleh cari lah. Ustaz Nain anak busu Ali juga berblog. Anak-anak dan menantu pak andak ramai juga berblog. Aok pun patut buat blog biar oghang ghelong senang nak berkomunikasi.

DUN Behrang 2020 said...

To alberangque:

Sila lawati http://pkgsungkai.blogspot.com/ atau http://ttaja.blogspot.com/

Untuk pengetahuan tuan, encik taja merupakan salah seorang tenaga pengajar bengkel penghasilan blog di daerah batang padang dan bertaraf "sifu".