Followers

Friday, April 3, 2009

Makan Setalam...

Amalan makan setalam boleh membuatkan hubungan suami isteri dan anak-anak menjadi sangat rapat dan mesra.

Pertengkaran dengan pasangan pun tidak pernah terjadi. Jika ada perselisihan faham biasanya dapat diatasi dengan cepat.


DUN: Teringin nak cuba...! " iina, pinjam gambar...!"

22 comments:

julietchun said...

takyah beli pinggan mangkuk byk2, beli talam 2-3 biji cukup. Tapi aku mmg takleh telan mkn cenggini, walau dah cuba byk kali.

DUN Behrang 2020 said...

Ni mesti psl ko kalo ayam nk seketul...kalo ikan nk sekor je ni...tak mo kongsi2...tak gitu?
Kalo talam mcam kat asrama tu leh tak...kan dia ada "partition"...ko amik "part" yg kecik skali tu...part kuah!

ONE ZABA said...

aku takut makin kuat gaduhnya kalau makan setalam ni....gaduh berebut buat empangan.
aku pun sama macam julietchun..tak leh makan gini. cuba dah dulu masa pegi kenduri rumah kawan kat batu pahat.

IdzaRis79 said...

bestnyer..
teman kalu kat kg. gajah kekadang ader juge makan cenggini...

memang mesera!!!!

Binjaie said...

Sunnah pasti membawa kebaikan tapi kdg2 kita tak yakin tapi bukan menolak...

Bapak said...

wah..menarik idea ni. tapi umah Bapak, talam pun takde..hheheh...hampeh..orang baru kawin (baru apa dah dekat setahun), pinggan mangkuk; ada yang basic jer. tue banyak yang hadiah kawin punyer..hheheh

kakngah said...

nasik ambeng.... mkn dlm talam. part paling bes.. kepalo lauk la..

DUN Behrang 2020 said...

To One Z:
Gaduh2 mesera tak pe bro...ni tak pernah cuba tu yg excited sangat! Tapi rasanya tak gaduh kot...tidur sebantal pun ok je...!

DUN Behrang 2020 said...

To IdzaRis79:

Kat Kg. Gajah pun selalu cenggini ek...tak tahu le pulak...kena g Kg. Gajah le kalo camni...nk rasa pengalaman...mesera2 ngan org Kg Gajah...

DUN Behrang 2020 said...

To Binjaie:

Tu yg kena cuba dulu tu...baru dapat pengalaman...tak gitu?

DUN Behrang 2020 said...

To Bapak:

Bapak kena cuba nih...sementara tgh berdua ni...tak byk "empang" yang kena buat...siap leh main suap2...meseraaaaaaaaaa!

Tak yah fenin2 beli pinggan mangkuk daaa...

DUN Behrang 2020 said...

To kakngah:

Kakngah mesti byk pengalaman nih...tp dgr citer...nasi ambeng tu x leh makan sampai habis...betul ke?

GPI SKSV said...

Teringat masa blajor dulu..

Teman: tukang masak nasik..
Teman: Tukang beli lauk..

pastu panggil 3 kwn.. makan... makan..

lepas makan: Aik! x kan aku jugak yg basuh?? dah buat duty roster pun x ikut!

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Mike kan bekas lelaki melayu terakhir dan contoh menantu pilihan...kalo bkawan ngan org2 hampeh...mmg dpt hampas sampai sudah!

Baru2 ni bekas rakan sebilik masa blajo dulu tepon katanya teringin nk makan gulai tolo masak lomak yg teman masakkan dolu..huhuhu! Juliet kalo nk resepi nih anto emel k!

azlanlin said...

Teringat aku seawal tiba di Johor masa dolu2... aku kira nak belasah sampai habis sewaktu makan.. rupa-rupa, jamah sikit jer, yang lainnya dibungkus untuk dibawa balik..

Cerita org dulu, tujuan bawa balik utk dimaklumkan pd org rumah..ke mana kita pergi.. hehehhe

DUN Behrang 2020 said...

To Azlanlin:
Tu la...ada dgr camtu...nasib baik dh tahu...dan nasib baik x g johor...kalo idak aku sorang je agaknya yg dok perabih...
Org dolu2 buat sesuatu tu ada sebab musabab...

azlanlin said...

to DUN:

Kali kedua dan seterusnya aku makan setalam...aku akan cari geng muda-muda... belasah samapai habis, siap tambah lagi...ahahahah

DUN Behrang 2020 said...

OOO lagu tu ka..? Geng muda2 leh belasah perabih ye...kalo masuk geng2 org lama kena slow n steady...jaga kesopanan dan kesusilaan la tu....baru teman tahu!

azlanlin said...

Aku tertarik dengan personaliti 360 darjah... kut mana pun boleh masuk. Yang penting jiwa mau besar utnuk masuk mana-mana area... hehehhe.. hantam je labu...

DUN Behrang 2020 said...

To Azlanlin:

Jiwa mau besar dan perlu ADA BERANI...bertahan dan menahan...hentam pun kena tgk2 gak labu!Hahahaha!

GPI SKSV said...

wwaaa... aktif sungguh korang berdua kat sini...


teman dah buang tiang bosi main ping-pong tu.. mcm xde harapan je nak main lg dah...

buat nyemak but keta teman jer...

hehe..

maafkan teman...

DUN Behrang 2020 said...

To GPI:

Uikkss jgn lah putus harapan camtu skali...teman x sempat kome main le berdua dulu...al-maklum la...byk kawasan yg teman tak lawat lg nih...minggu dpn ni nk g tgk pos musoh lak!